آموزش نحوه تعویض واشر دور درب ماشین لباسشویی آاگ

یکی از مواردی که می تواند با نشتی آب از ماشین لباسشویی آاگ در ارتباط مستقیم باشد، واشر یا همان لاستیک دور درب ماشین است که ممکن است به درستی آب بندی نشده باشد. در هنگام شستشو مقدار زیادی آب بر روی لاستیک ریخته شده و آب می تواند از قسمت پایین به بیرون درز پیدا کند و در نتیجه موجب نشتی آب از ماشین گردد.

در این بخش به شما نحوه تعویض واشر دور درب آاگ را آموزش می دهیم تا در صورتی که این بخش از دستگاه شما نیازمند تعمیر یا تعویض بود، قادر به انجام اینکار باشید. مراقب باشید در حین فرآیند هیچگونه آسیبی به دستگاه وارد ننمایید. با این حال اگر فکر می کنید نمی توانید این کار را انجام دهید پیشنهاد می کنیم با مرکز تخصصی  تعمیر ماشین لباسشویی آاگ  تماس بگیرید.

ابتدا ایمنی!

پیش از آنکه کاری را آغاز نمایید، ابتدا دوشاخه ماشین لباسشویی آاگ را از پریز برق بکشید.

مرحله اول– درآوردن پنل ها و محفظه جاپودری

در این مرحله لازم است که ابتدا پنل بالایی را با باز نمودن پیچ های آن که در پشت دستگاه قرار دارند، از بدنه ماشین لباسشویی جدا نمایید. سپس باید پنل جلویی یا همان پنل کنترلی را خارج نمایید. برای اینکار باید ابتدا محفظه جاپودری را از جای خود بیرون کشیده و پس از باز نمودن پیچ های پنل کاربری که در زیر محفظه قرار دارند، پنل کنترلی را نیز از ماشین لباسشویی و بدنه جدا نمایید.

مرحله دوم– درآوردن پنل جلویی و درب

پس از جدا نمودن کنترل پنل، آن را بالای ماشین لباسشویی قرار دهید. در ادامه پنل پایینی را جدا نمایید. یعنی جایی که دریچه ی فیلتر قرار دارد و توسط کیلیپس به جلوی ماشین لباسشویی متصل شده است.

لاستیک یا واشر درب توسط یک کلیپ نگاه داشته شده که باید آن را از دور واشر جدا نمایید. پس از باز نمودن کلیپ، لاستیک یا واشر دور درب را به داخل ماشین فشار دهید تا کنده شود.

پنل جلویی بهمراه درب تنها با چهار پیچ (که دو پیچ متعلق به قفل درب هستند) به بدنه دستگاه محکم شده اند. پس از باز نمودن پیچ ها به آرامی پنل را بهمراه درب از ماشین لباسشویی جدا کنید.

مرحله سوم– درآوردن لاستیک واشر قدیمی

اکنون فضای کافی برای درآوردن واشر قدیمی دارید. بهتر است بدانید که این واشر بوسیله یک فنر نگهدارنده به دیگ وصل شده است. پس از درآوردن فنر واشر آزاد شده و می توانید آن را از دور درب جدا نمایید. به یاد داشته باشید که برای نصب واشر جدید به فنر نگهدانده احتیاج خواهید داشت لذا آن را حفظ نمایید.

مرحله چهارم– جا انداختن واشر لاستیک جدید

اکنون می بایست واشر جدید را به جای واشر قبلی بر روی درب سوار نمایید. برای اینکار کمی نیروی دست لازم است. همچنین بسیار مهم است که سوراخ های تخلیه در قسمت پایین یعنی نزدیک تر به زمین قرار بگیرند. برای جا انداختن بهتر لاستیک می توانید از کمی ماده ی شوینده استفاده نمایید. همچنین حتما سوراخ های تخلیه را مجددا بررسی نمایید تا مطمئن شوید که در موقعیت درستی قرار گرفته اند. سپس فنر را دور واشر قرار دهید.

مرحله پنجم– سرهم بندی دوباره قطعات

در این مرحله تعویض لاستیک درب به پایان می رسد. بنابراین تنها کافی است که قطعات و پنل هایی که به ترتیب از دستگاه جدا نمودید را بصورت معکوس دوباره بر روی ماشین لباسشویی سوار کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.