مشکلات متداول تلویزیون های ال جی

برند ال جی یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده لوازم خانگی در دنیاست. این برند با تولید محصولات باکیفیت خود، توانسته است در بازار محصولات الکتریکی همچون تلویزیون نیز با رقیبان خوشنامی چون سامسونگ و سونی رقابت نموده و رضایت مشتریان را جلب نماید.

متاسفانه تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی ال جی در برخی از سری های تولید شده، دارای نواقص و ایراداتی بوده که خرابی این سری از دستگاه ها را رایج کرده است. بطور مثال استفاده از لامپ های بی کیفیت در ساخت بک لایت تلویزیون های سری LN ال جی، موجب خرابی زودهنگام این تلویزیون ها و نیاز به تعمیرات تلویزیون ال جی و رفع مشکلات مربوط به بک لایت این سری شده است.

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با مشکلات متداول تلویزیون های ال جی صحبت نموده و در برخی موارد راهکارهای رفع اشکال را که می تواند در عیب یابی تلویزیون ال جی راهگشا باشد، بیان کنیم.

در صورتی که تلویزیون ال جی شما دچار مشکل شده و نیاز به بازرسی توسط تکنسین حرفه ای و متخصص تعمیرات تلویزیون دارد، حتما با مراکز خدمات پس از فروش ال جی تماس بگیرید. زیرا ریسک وارد آمدن خسارات هنگفت به دستگاه وجود داشته و هزینه خرید تلویزیون جدید نیز بسیار بالاست.

 

روشن و خاموش شدن متوالی تلویزیون

در صورتی که تلویزیون ال جی شما روشن شده و پس از نمایش لوگو مجددا خاموش می شود یا به اصطلاح ریبوت می شود، دستگاه شما دچار نقص فنی از جانب برد اصلی شده است. این ایراد در بسیاری از تلویزیون های ال ای دی ال جی مثل سری LB دیده می شود.

در این مواقع، ممکن است با تعویض و نصب دوباره نرم افزار مشکل حل شود. همچنین ممکن است جهت رفع مشکل لازم باشد تا کاملا برد را تعویض کنید. بنابراین تشخیص راهکار رفع مشکل را نمی توان بطور قطع بیان کرد و تنها پس از بررسی تخصصی مشکل توسط تکنسین مجرب مشخص خواهد شد.

 

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد

این مشکل در بیشتر تلویزیون های ال جی سری LN مشاهده می شود که به دلیل ضعف در تولید به وجود آمده و به ایراد بخش بک لایت تلویزیون اشاره دارد.

معمولا پس از تعمیر بک لایت تلویزیون و نیز انجام اصلاحاتی بر روی دستگاه، احتمال بروز خرابی مجدد بسیار کاهش می یابد.

 

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

به دلایل مختلفی ممکن است تلویزیون های ال جی خاموش شوند. خاموشی ناگهانی در تلویزیون های ال جی را می توان به طور کلی به دو بخش مربوط دانست. در صورت خاموشی ناگهانی تلویزیون تان، ابتدا به سراغ برد پاور دستگاه رفته و آن را بررسی کنید. در صورت سالم بودن پاور دستگاه به سراغ برد اصلی تلویزیون بروید.

تعمیر هر یک از این دو بخش و رفع مشکل خاموشی تلویزیون تان کاری تخصصی بوده و حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود.

در صورتی که در حین کار تلویزیون هنگ کرده و خاموش می شود، این اشکال نیز به برد اصلی دستگاه مربوط می شود.

 

خرابی های رایج سری LN تلویزیون های ال جی

سری LN تلویزیون های LG، عموما در قسمت پاور و بک لایت دچار خرابی می شوند. در این سری مشکلاتی چون عدم داشتن تصویر و خرابی بک لایت به وفور یافت می شود. همچنین در برد اصلی دچار ایرادی هستند که می بایست جهت تکرار نشدن مشکل دستگاه، حتما اصلاح شود.

 

خرابی های رایج تلویزیون های ال جی سریLB

سری LB که از جدید ترین تلویزیون های ال جی در بازار است، دارای مشکلاتی رایج از جمله از کار افتادن ورودی HDMI می باشد که از جانب برد اصلی دستگاه ناشی می شود. در بعضی موارد برد تعمیر و در مواردی نیز می بایست برد را تعویض نمود.

 

خرابی های رایج سری LD تلویزیون های ال جی

این مدل از تلویزیون بیشتر در قسمت برد اصلی دچار خرابی می شوند. در برخی از موارد برد تلویزیون قابل تعمیر بوده و در سایر مواردی که CPU برد سوخته باشد، باید برد اصلی تلویزیون را تعویض نمود.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.