تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در چه چیزی است؟ آیا کولر گازی اینورتر مزیتی نسبت به کولر گازی معمولی دارد؟ کدام کولر گازی بهتر است، معمولی یا اینورتر؟ مصرف انرژی کدام نوع کولر گازی کمتر است؟

سوالاتی که در بالا مطرح شده اند، ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشند. لذا، در این مقاله، قصد داریم تا به صورت ساده به تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی بپردازیم و ویژگی های هر یک را بیان کنیم.

در صورتیکه کولر گازی اینورتر و یا کولر گازی معمولی شما دچار مشکل شده است، بهترین راه حل رفع اشکال، تماس با متخصصان تعمیر کولر گازی از جمله نمایندگی کولر گازی اجنرال، جنرال، سامسونگ، ال جی، تراست و ... می باشد. دلیل این امر، داشتن دانش و تخصص لازم برای تعمیرات کولر گازی توسط افراد حرفه ای است.

بزرگ ترین تفاوت میان کولر گازی های اینورتر و نوع معمولی یا غیر اینورتر، این است که، موتور کولر گازی در مدل اینورتر قابلیت کارکرد در سرعت های متغیر را داراست. در حالیکه سرعت کمپرسور در کولر گازی های معمولی ثابت می باشد. در نتیجه، استفاده از کمپرسورهای چند دوره یا چند سرعته منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی تا ۶۰٪ گردیده است.

درواقع عملکرد کولر گازی های اینورتر، به این صورت است که پس از رسیدن به دمای مورد نظر خود، خاموش نمی شوند، بلکه دور خود را کم می کنند. این قابلیت امکان استفاده از ظرفیت کمتر کمپرسور را در زمانی که به تمام این ظرفیت نیاز نیست، فراهم می آورد. این قابلیت هوشمند نهایتا منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد. در طرف دیگر، در کولر گازی معمولی، از زمان شروع به کار تا هنگام خاموشی یا اتومات کردن، دستگاه با ۱۰۰٪ توان خود به فعالیت ادامه می دهد.

همانطور که اشاره شد، کمپرسور کولرهای اینورتر در تمام مدتی که روشن هستند، کار نمی کنند. هنگامی که سرعت پایین تر باشد، انرژی مورد نیاز کولر کمتر بوده و در نتیجه هزینه برق مصرفی پایین تر خواهد بود. از طرفی، تکنولوژی اینورتر در کولر گازی، نه تنها موجب سرمایش یا خنک کنندگی کارآمدتری می گردد، بلکه سبب افزایش طول عمر مفید کولر گازی نسبت به مدل های غیر اینورتر نیز می گردد.

از دیگر مزیت های کولرهای اینورتر، بیشتر بودن سرعت سرمایش و گرمایش نسبت به کولر گازی های معمولی است. دلیل این امر همان متغیر بودن سرعت کمپرسور کولر گازی های اینورتر است. در ابتدای شروع فرآیند سرمایش یا گرمایش، توان کولر گازی اینورتر برای رساندن دمای محیط به دمای مطلوب بیشتر خواهد بود. اما در کولر گازی معمولی یا غیر اینورتر سرعت سرمایش و گرمایش یکنواخت می ماند.

 

مقایسه درجه حرارت و صدای تولیدی کولر گازی

معمولا به دلیل بالا بودن آمپر مصرفی کمپرسوهای معمولی، انرژی حرارتی بالایی در آنها اتلاف می گردد. همچنین به خاطر دور زیاد، لرزش و صدای نسبتا زیادی تولید می کنند؛ این در حالی است که کمپرسورهای اینورتر بسیار کم صدا بوده و بدلیل قابلیت کاکرد چند سرعته، کمترین انرژی حرارتی را نیز تلف می کنند.

 

استفاده از خازن (capacitor) در سیستم کولر گازی

در ساختار سیستم های اسپیلت (AC)، خازن هایی طراحی شده اند که بصورت مداوم، آمپر مورد نیاز کمپرسور را تامین و ذخیره می نمایند. این خازن ها در هنگام استارت، آمپر زیادی از شبکه برق می گیرند و ممکن است باعث صدمه به سایر وسایل برقی نیز شوند.

اما در ساختار داخلی کولر گازی های اینورتر، سیم پیچ استارت وجود ندارد و خازن نیز حذف گردیده است. در سیستم اینورتر، برق ورودی AC متناوب به DC تبدیل شده و به کمک کنترل فرکانس، دور کمپرسور تنظیم می گردد. لذا برای استارت اولیه و کارکرد نیازی به خازن نیست.

با حذف خازن و سیم پیچ استارت، علاوه بر حذف آمپر مصرفی بالا (۱۶ تا ۱۷ آمپر)، در هنگام کارکرد آمپراژ مورد نیاز به صورت پلکانی و تا رسیدن به دمای مطبوع افزایش می یابد. پس از آن نیز، بصورت کنترل شده، به مقدار بسیار کمتری کاهش می یابد.

نکته قابل توجه آن است که، نصب کیت های تغییر ولتاژ بر روی کولرهای گازی معمولی، تنها فرکانس را تغییر داده و در نحوه عملکرد کمپرسور تغییری ایجاد نخواهد شد و دستگاه قابلیت کارکرد با دور متغییر را نخواهد داشت.

بهترین برنامه شستشوی ظرفشویی بوش

آیا می دانید که کدام برنامه ی شستشو یا سیکل شستشوی ماشین ظرفشویی بوش برای تمیز کردن قابلمه ها و تابه ها یا ظروف چینی مورد علاقه تان بهترین است؟ با ما همراه باشید تا راهنمایی ها و نکاتی را که لازم است در انتخاب یک برنامه مناسب برای شستشوی ظروف خود در ماشین ظرفشویی بوش بدانید، به شما آموزش دهیم.

اگر تا به حال به ماشین ظرفشویی بوش خود خیره شده و به این فکر کرده اید که از کدام برنامه یا سیکل شستشو استفاده نمایید، و نهایتا همان برنامه پیش فرض یعنی شستشوی عادی یا normal wash را انتخاب نموده اید، بدانید که تنها نیستید!

به نظر می رسد که تعداد گزینه های موجود برای شستن ظروف شما بسیار زیاد است و البته همیشه تشخیص اینکه هر کدام به چه کاری می آیند و کدام یک از آنها به درد شما می خورند کار آسانی نیست. برنامه شستشوی سریع؟ یا برنامه شستشوی ظریف؟ کدام برنامه یا سیکل شستشو را باید انتخاب کنید؟

در حالی که انتخاب برنامه شستشوی استاندارد یا standard wash در بسیاری از اوقات ممکن است گزینه مناسبی بوده و اصطلاحا کار شما را راه بیاندازد، مواقعی وجود دارد که ممکن است بخواهید از برنامه های بهتر و موثرتری برای تمیز کردن کامل قابلمه ها و تابه های کثیف و چرب خود استفاده نمایید، یا اینکه بخواهید ماشین ظرفشویی بوش خود را بر روی تنظیمات مخصوص ظروف چینی تنظیم کرده و تمامی ظروف چینی حساس خود را، پس از مهمانی های بزرگ با خیال راحت، درون دستگاه قرار دهید.

در این مطلب قصد داریم تا برنامه های شستشوی موجود در ماشین ظرفشویی بوش را توضیح داده و کاربرد هر یک را شرح دهیم.

در صورتی که ماشین ظرفشویی بوش شما به سرویس و یا تعمیر احتیاج دارد، می توانید با متخصصان نمایندگی ماشین ظرفشویی بوش در کاراباما تماس گرفته و با تکنسین متخصص برند ظرفشویی تان، در ساعتی که خودتان تعیین می نمایید در منزل خودتان قرار بازدید از دستگاه را هماهنگ نمایید.

 

انواع سیکل ها و برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی

معنای برنامه ها و تنظیمات شستشوی ماشین ظرفشویی Bosch

 

برنامه شستشوی طبیعی یا سیکل نرمال normal wash/cycle

کاربرد برای: ظروف معمول روزانه

نحوه کارکرد برنامه: یک سیکل استاندارد ذرات به جا مانده غذا را از ظروف تقریبا کثیف پاک می کند و آنها را می شوید.

 

برنامه شستشوی سبک light wash/cycle

کاربرد برای: ظروف خیس خورده و نسبتا کثیف

نحوه کارکرد برنامه: برای صرفه جویی در زمان و مصرف آب، یک سیکل پیش شستشوی کمتر در این برنامه استفاده می شود.

 

برنامه شستشوی سنگین heavy wash/cycle

کاربرد برای: ظروف خیلی کثیف

نحوه کارکرد برنامه: یک اسپری یا آبپاش شدید بر روی ظروف باعث می شود ذرات غذایی که در مرحله پیش شستشو پاک نشده اند نیز از بین بروند و تمیز شوند.

 

برنامه شستشوی خودکار auto wash/cycle

کاربرد برای: هر نوعی از ظروف

نحوه کارکرد برنامه: سنسور ماشین ظرفشویی بطور خودکار میزان کثیفی ظروف را تشخیص داده و یکی از برنامه ها را متناسب با میزان کثیفی و چربی ظروف انتخاب می نماید.

 

برنامه شستشوی ظروف چینی china cycle

کاربرد برای: ظروف چینی و کریستالی و نیز دیگر ظروف حساس و ظریف

نحوه کارکرد برنامه: در این برنامه یک اسپری یا آبپاش آرامتر استفاده می شود تا به ظروف آسیبی نرسد.

 

برنامه شستشوی تاخیری delay wash/cycle

کاربرد برای: هنگامی که شما نمی خواهید ماشین ظرفشویی خود را بلافاصله روشن کنید

نحوه کارکرد برنامه: تایمر را تنظیم کرده و سیکل شستشو یا برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. ماشین ظرفشویی بوش بصورت خودکار برنامه را در زمان تعیین شده آغاز می نماید.

 

برنامه شستشوی سریع یا اکسپرس quick or express wash/cycle

کاربرد برای: هنگامی که شما نیاز دارید شستشوی ظروف سریعا انجام شود

نحوه کارکرد برنامه: این برنامه با استفاده از گرما و آب اضافی، در مدت یک ساعت ظروف شما را تمیز می کند.

 

برنامه آبکشی ساده rinse cycle

کاربرد برای: ظروفی که کثیف نبوده و فقط نیاز به یک آبکشی دارند

نحوه کارکرد برنامه: این برنامه بدون صابون یا ماده شوینده، ظروف را آبکشی می کند. بنابراین شما می توانید برای جلوگیری از تشکیل جرم و لکه بر روی ظروف خود در بین دو بارگذاری متوالی، از آن استفاده نمایید.

 

برنامه شستشوی ضدعفونی کننده یا ضد باکتری saniwash or anti-bacterial wash/cycle

کاربرد برای: ظروف پلاستیکی و بطری بچه

نحوه کارکرد برنامه: این برنامه از آب داغ (حدود 66 درجه سانتیگراد) برای از بین بردن 99.9 درصد باکتری های موجود بر روی ظروف استفاده می نماید.

 

برنامه مخصوص قابلمه ها و تابه ها pots and pans

کاربرد برای: قابلمه ها و ظرف ها و یا ظروف فوق العاده کثیف

نحوه کارکرد برنامه: از اسپری یا آبپاش اضافی برای از بین بردن کثیفی ها و چربی ها و جرم های قابلمه ها و غیره استفاده می شود.

 

برنامه مخصوص سبد بالایی ماشین ظرفشویی top rack

کاربرد برای: لیوان ها یا هر چیزی که در سینی بالایی قرار داده می شود (مانند قاشق و چنگال و...)

نحوه کارکرد برنامه: اسپری آب بر روی سینی یا سبد بالایی تمرکز می کند، بنابراین شما مجبور نیستید که تا پر شدن کامل ماشین صبر کنید.

دلایل پرتاب آب کولر گازی جنرال | چرا از داخل کولر گازی جنرال آب پرتاب می شود؟

کولر گازی جنرال را شاید بتوان پرمصرف ترین و پرطرفدارترین کولرهای گازی در فصل تابستان نامید. کولرهای گازی جنرال (General) با وجود فراهم آوردن آسایش برای ما در ساعات گرم روزهای تابستانی، می توانند گاها موجب برخی ناملایمات نیز گردند. بطوریکه بروز مشکلاتی کوچک موجب ایراد در کارکرد نرمال آنها می شود. یکی از این مشکلات متداول که می تواند گریبان گیر شما نیز گردد، پرتاب قطرات آب از داخل کولر یعنی پنل داخلی آن، به هنگام استفاده از کولر گازی است. آیا می دانید دلیل پرتاب آب کولرگازی جنرال چیست ؟

در این مقاله به بررسی دلایل بروز اشکال پرتاب آب در کولرهای گازی جنرال پرداخته و راهکارهای رفع اشکال را در هر مورد بیان می کنیم. در صورتیکه کولر گازی شما آب پرتاب می کند و هیچ یک از راه حل های گفته شده به کمک شما نیامدند، و یا مشکلات دیگری با کولر گازی خود دارید که از رفع آنها ناتوانید، با متخصصان تعمیر کولر گازی جنرال در کاراباما تماس حاصل فرمایید.

علت پرتاب آب از پنل کولر گازی چیست؟

مواردی متعددی می توانند دلیل بروز این مشکل باشند. معمولا پرتاب آب از کولر گازی جنرال را می توان به یکی از دو مورد زیر نسبت داد. از آنجا که دلایل دیگر شایع نبوده و احتمال اتفاق افتادن آنها نیز کم است، در این مقوله به آنها نخواهیم پرداخت.

1.    کمبود گاز اسپیلت

کمبود گاز کولر گازی جنرال را می توان اولین دلیل در بروز ایراد پرتاب آب از پنل داخلی کولر گازی به شمار آورد. بهتر است به یاد داشته باشید که در سیکل سرمایشی کولر گازی، گاز مبرد استفاده شده نقش کلیدی دارد. بدین ترتیب کمبود مقدار گاز به هر دلیل، موجب اختلال در سیکل سرمایشی می گردد. کاهش گاز مبرد در اسپیلت در صورتیکه از یک مقدار خاص تجاوز نماید، می تواند موجب یخ زدن فین ها یا کویل های پنل داخلی گردد. در این حالت، در مواقعی که کمپرسور بطور موقت از کار می افتد یا اصطلاحا کانتکت می کند، یخ ها آب شده و این قطرات آب به جلوی پنل لیز می خورند که درنهایت بوسیله باد کولر به بیرون پرتاب می شوند.

در صورتی که کمبود گاز موجب بروز این مشکل در کولر گازی شما شده است، برای تعمیر کولر گازی خود، می بایست ابتدا دستگاه خود را نشت یابی نمایید. در صورتیکه از نبود نشتی یا برطرف شدن آن مطمئن شدید، گاز کولر را شارژ گاز کنید تا مشکل برطرف گردد.

اگر در تعمیر و یا شارژ گاز کولر گازی جنرال خود به مشکل برخوردید، حتما از کمک افراد حرفه ای استفاده کنید.

2.    شکستن سینی یا قاب ناودانی آب

دلیل دوم که از مورد اول کمتر اتفاق می افتد، شکستن سینی یا قاب ناودانی آب است. آب از ناودانی بصورت قطره قطره بر روی فن بلور یا جلوی آن ریخته و به سمت بیرون پرتاب می شود.

از دلایل شکستن سینی یا قاب ناودانی، می توان به نصب شدن غیر صحیح پنل یا بالانس نبودن فن بلور داخلی اشاره نمود که سبب لرزش پنل کولر گازی جنرال می گردند و پس از مدتی این لرزش ها به مرور موجب شکسته شدن سینی می شوند.

معمولا تشخیص شکستگی سینی ناودانی به سادگی امکان پذیر است. اگر یک ترک بسیار ریز بالای قابی که فن بلور در آن قرار دارد ایجاد شده باشد، به دلیل خروج آب از ترک، پس از مدتی ترک سیاه شده و کاملاً قابل دیدن خواهد بود.

بعنوان کلام آخر، توصیه می گردد که حتما سرویس و تعمیر کولر گازی خود را در فواصل حداکثر دو ساله توسط تکنسین های متخصص انجام دهید. همچنین در صورتی که در حین کار لرزش و یا صدای غیر عادی متوجه شدید، نسبت به آن بی تفاوت نبوده و سریعا برای عیب یابی و تعمیر کولر گازی جنرال خود اقدام نمایید. 

عیب یابی مشکلات مربوط به تأمین آب ماشین لباسشویی ال جی

بروز مشکلاتی در رابطه با آب سرد و گرم ماشین لباسشویی ال جی، نحوه آبگیری و دیگر قضایا از جمله متداول ترین مشکلات این دستگاه های خانگی است. در این مطلب سعی خواهیم نمود تا به ترتیب مواردی که ممکن است در حل مشکل شما موثر باشند را بررسی نماییم.

سیستم آب رسانی ماشین لباسشویی ال جی (LGمتشکل از شیلنگ های ورودی، شیر برقی، کلیدهای دما و میزان آب و میکروسوئیچ فشار آب یا سطح آب می باشد. در روند آبگیری ماشین لباسشویی ال جی تایمر یا برد الکترونیکی، شیر برقی و میکروسوئیچ دخالت دارند که در صورت اشکال در کار هر یک ممکن است روند آبگیری دچار اخلال گردد.  
در صورت بروز هر گونه مشکل در لباسشویی تان می توانید با مرکز تخصصی تعمیر ماشن لباسشویی ال جی تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نیروی فنی تعمیرات لباسشویی کاراباما را به منزل شما اعزام نماییم.

شیلنگ و دریچه‌های ورودی

شیلنگ های آب در ماشین لباسشویی ال جی برای تامین آب دستگاه و گاهی برای تخلیه آب استفاده می شوند. شیلنگ های آب که معمولا از جنس پلاستیک بوده و طولی در حدود یک و نیم متر دارند، به شیرهای آب موجود در خانه متصل می شوند. غالبا در ناحیه اتصال شیلنگ به شیر از یک توری جهت جلوگیری از ورود مواد زائد و معلق در آب استفاده می شود.

لذا بررسی توری جهت زدودن هرگونه رسوبی که ممکن است بوجود آمده باشد، جزء اولین اقداماتی است که باید انجام پذیرد. بعلاوه باید از باز بودن کامل شیر و نبود هرگونه پیچ و خمی در شیلنگ های آب ماشین لباسشویی مطمئن شوید. یکی دیگر از عواملی که ممکن است مشکل آفرین باشد فشار آب است که به سادگی با قرار دادن انتهای شیلنگ داخل یک تشت میتوانید این موضوع را پیگیری نمایید. نهایتا هر از چند گاهی شیلنگ ها را جهت بازرسی و وجود مسدودیت معاینه نمایید.

تایمر یا برد الکترونیکی

تایمر یا برد الکترونیکی وظیفه تشخص زمان هایی را دارد که شیر برقی باید فعال شود. در تایمرهای مکانیکی یک سری اتصالات الکترونیکی وجود دارد که توسط یک موتور کوچک و میل لنگ کار می کنند. در حین مراحل شستشو، آبگیری و آبکشی اتصالات برقی مدار شیر برقی توسط فرمان تایمر وصل می گردد. میتوانید با استفاده از نقشه مدار و مولتیمتر نیز ترمینال های شیر برقی را بررسی کنید. در مدل های دیجیتالی تایمر همین تست باید هنگام آبگیری انجام شود. این کار باید در حال روشن بودن ماشین لباسشویی و توسط یک تکنسین انجام شود.

میکروسوئیچ فشار آب

میکروسوئیچ فشار آب، جهت اندازه گیری فشار و سطح آب در داخل مخزن استفاده گردیده و بخشی از مدار شیر ورودی آب است. میکروسوئیچ ها معمولاً در پشت پنل کنترلی قرار داشته و دارای یک شیلنگ بوده که به مخزن وصل شده است. در ماشین لباسشویی هایی که دارای برد دیجیتالی می باشند، میکروسویچ در قسمت فاضلاب زیر مخزن قرار می گیرد. اگر میکروسوئیچ معیوب باشد، امکان نرسیدن برق به شیر برقی وجود دارد. میکروسوئیچ را با مولتی متر تست کنید تا از صحت آن مطمئن شوید. لازم به تذکر است که قبل از انجام هر کاری باید برق دستگاه را قطع نمایید!

شیر برقی ورودی آب

شیر برقی آب سرد و گرم دستگاه را تأمین می کند. این شیر بوسیله تایمر یا برد الکترونیکی، انتخابگر دمای آب و میکروسوئیچ کنترل می گردد. شیر برقی با داشتن دو سیم پیچ، درواقع دریچه ورودی تامین آب سرد و گرم را فعال می نماید. زمانی که آب وارد سبد ماشین نمی شود، بایستی از رسیدن برق به شیر برقی مطمئن شد. در صورتی که مشکل از رسیدن برق نباشد، معیوب بودن شیر برقی مورد نظر خواهد بود که در این موارد تعویض شیر برقی را باید در نظر داشت. در حالتی نیز که برق در پایانه های شیر برقی وجود ندارد، قطعات دیگر مجموعه آبگیری ماشین لباسشویی را باید بررسی نمود. 

کلید‌ انتخابگر دمای آب

از کلید انتخابگر دمای آب برای تنظیم دمای آب جهت برنامه شستشو و یا آبکشی استفاده می کنند. کلید انتخابگر دما دارای مداری برای انتقال الکتریسیته به سیم پیچ های شیر برقی می باشد. در صورت نبود هرگونه برقی در این سیم پیچ ها، ممکن است عیب از کلید انتخابگر دما باشد. از سالم بودن آن هم به سادگی می توان توسط یک مولتیمتر سر در آورد. مراقب باشید که در زمان قطع بودن برق دستگاه این کار را انجام دهید.


آموزش نحوه تعویض واشر یا لاستیک دور درب در ماشین ظرفشویی ال جی

واشر درب یا همان لاستیک دور درب در ماشین های ظرفشویی ال جی، با آب بندی دستگاه ماتع خروج آب و نشتی می شوند. البته این یکی از موارد کاربرد آنهاست. در صورتی که متوجه نشتی از جلوی دستگاه شدید، به احتمال زیاد لاستیک دور درب صدمه دیده یا ازبین رفته است.

معمولا لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی ال جی (LG) بصورت دو تکه می باشد. تکه اول یا لاستیک بالایی، قسمت های کناری و بالای درب ماشین را می پوشاند و تکه پایینی بر روی ضلع پایینی درب نصب می گردد. ما در این آموزش قصد داریم تا نحوه تعویض لاستیک بالایی ماشین ظرفشویی ال جی را به شما بیاموزیم.

در صورتی که ماشین ظرفشویی ال جی شما نیز به درستی کار نمی کند و در زمینه تعمیرات آن دانش کافی ندارید، پیشنهاد می کنیم با نمایندگی ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید.

تذکر!

پیش از انجام کار، بهتر است دوشاخه برق را از پریز بیرون کشیده و از بروز هرگونه حادثه ای جلوگیری نمایید.

گام اولبرداشتن پنل بالایی و پنل های کناری

برای تعویض لاستیک های درب، می بایست درب را جدا نمایید. برای اینکار دسترسی به لولاهای درب الزامی است. لولاهای درب را می توان پس از باز نمودن پنل بالایی و پنل های کناری براحتی مشاهده نمود. لذا ابتدا پیچ های مربوط به این پنل ها را باز کرده و آنها را یک به یک جدا کنید.

گام دومرها کردن سیستم پولی

با بررسی درب متوجه خواهید شد که این بخش از دستگاه توسط فنر و سیستم پولی نگه داشته شده است. لذا برای جدا نمودن درب لازم است تا ابتدا پولی ها را در دو طرف درب جدا نمایید. برای اینکار با بستن درب و درآوردن کاور پلاستیکی و استفاده از یک انبردست، سیستم پولی را در دو طرف درب رها نمایید.

گام سوم درآوردن درب ماشین ظرفشویی

در این مرحله می توانید درب را جدا نمایید. بدلیل وزن درب، اینکار را با احتیاط انجام دهید. ابتدا می بایست پنل جلویی درب را درآورید. برای اینکار، قاب زیر درب را با کشیدن آن به بیرون درآورید و سپس درب را بطور کامل باز نمایید. در هر سمت سه عدد پیچ وجود دارد که می بایست باز شوند. پس از درآوردن پنل جلویی درب، کلیپس لولاهای درب را می توان به کمک پیچ گوشتی و با آوردن کمی فشار رها نمود و بعد درب را جدا کرد.

گام چهارمتعویض لاستیک درب

ابتدا درب را روی یک سطح صاف قرار دهید. مراقب باشید که درب را خیلی نکشید زیرا سیم هایی به آن متصل است. لاستیک درب مابین لولاها و قسمت داخلی درب قرار می گیرد. در هر سمت می بایست دو پیچ را باز نمود تا لولاها آزاد و لاستیک قادر به درآوردن باشد. پس از اینکه لولاها را درآوردید، لاستیکی قدیمی را جدا نمایید و سپس لاستیک جدید را در همان محل نصب کنید. از قرارگیری صحیح لاستیک اطمینان حاصل نمایید.

گام پنجمنصب مجدد قطعات خارج شده

تا بدین جا مراحل مورد نیاز برای انجام تعویض لاستیک طی شده است. حال می بایست مراحلی که طی شد بصورت عکس انجام شود تا دستگاه به حالت اولیه بازگردد. برای شروع لولاهای درب را جا انداخته و سپس درب را دوباره متصل گردانید. سپس سیستم پولی را دوباره نصب کنید و درنهایت پنل های بالایی و کناری را بر روی دستگاه سوار کنید.