خرابی کولر گازی ال جی در روزهای گرم تابستان یکی از بدترین و آزاردهنده ترین اتفاقات ممکن است. با این حال آگاهی از دلایل خرابی کولر LG و به عبارتی عیب یابی کولر گازی ال جی، یکی از مواردی است که در صورت داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، می تواند بسیار به شما در گرفتن تصمیمات مهم وانجام اقدامات لازم در رابطه با تعمیر، سرویس یا شارژ گاز کولر گازی ال جی کمک نماید.

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با علل خاموش شدن یکباره و ناگهانی کولر گازی ال جی صحبت نماییم و راهکارهای رفع این مشکل را بیان کنیم. در صورتی که کولر گازی شما نیز به صورت ناکهانی خاموش می شود، با خواندن این مطلب می توانید اطلاعات کافی را در رابطه با علل این اتفاق بیابید و در صورت امکان آن را رفع نمایید. اگر خودتان از پس تعمیر کولر گازی تان ال جی و رفع مشکل خاموش شدن آن برنمی آیید، کار را به متخصصان مرکز تخصصی تعمیر کولر گازی بسپارید.

·       برق کشی کولر گازی یا ساختمان

ممکن است به دلیل ایراد در برق کشی ساختمان و یا کولر گازی تان، اتصالی و یا مشکل دیگری به وجود آمده که از رسیدن برق به دستگاه جلوگیری می کند. از سالم بودن سیم کشی های مربوطه امینان به عمل آورید.

·       تنظیمات ترموستات

گاهی تنظیمات ساده ترموستات اگر اشتباها عوض شود، می تواند دلیل خاموش شدن یکباره کولر گازی ال جی باشد. معمولا ترموستات های خودکار در یک زمان مشخص، روشن و خاموش می شوند. اگر تنظیمات بصورت ناگهانی بر روی یک میزان بیش از حد تنظیم شود، ممکن است کولر گازی ال جی بطور کلی خاموش شود.

·       اورلود موتور

در مواقعی که موتور دستگاه به دلیل اورلود یا کارکرد طولانی مدت، تهویه نامناسب و یا ولتاژ نامناسب دچار تنش قرار می گیرد، سوئیچی که جهت استراحت آن تعبیه شده، قادر است تا موتور را خاموش نموده و به این ترتیب کولر گازی را یکباره خاموش می کند.

·       سوئیچ ایمنی فشار 

در سیستم کولرهای گازی ال جی برای نظارت بر برخی از اجزا مانند پمپ حرارتی، مبرد (گاز) و...و نیز جلوگیری از بروز حادثه ناشی از افزایش فشار ناگهانی، سوئیچ ایمنی فشاری تعبیه گردیده که می تواند در مواقع حساس کولر گازی ال جی را خاموش نماید.

·       کثیف بودن کولر گازی

کثیف بودن کولر گازی ال جی که می تواند شامل گرفتگی فیلتر هوا و یا گرد و خاک بسیار بر روی کویل های کندانسور و اواپراتور باشد، نیز می تواند در خاموش شدن کولر گازی سهیم باشد. در این مواقع بدلیل مسدود بودن فیلترهای هوا و دریچه های کولر، جریان هوا کاهش می یابد و یا پوشانده شدن کویل ها سبب کاهش دفع حرارت مبرد به محیط می گردد و لذا ظرفیت خنک کنندگی کولر را کاهش می دهد. این اتفاقات به افزایش مصرف برق دستگاه و درنتیجه افزایش دمای کولر گازی منجر می شود که می تواند در مواقعی به خاموش شدن ناگهانی کولر نیز بیانجامد. با انجام سرویس به موقع کولر گازی ال جی، از بروز چنین مشکلاتی می توان جلوگیری نمود.

·       خرابی کمپرسور کولر گازی

البته که خرابی و ایراد در کمپرسور کولر گازی ال جی که از اجزای حیاتی کولر می باشد، نیز در خاموش شدن ناگهانی آن سهیم است. اگر کولر گازی شما زودتر از هنگامی که فضا را خنک کند خاموش می شود، کمپرسور احتمالا معیوب است. دلایل رایج بروز چنین مشکلی برای کمپرسور کولر گازی می تواند موارد زیر باشد:

مقدار نادرست گاز (مبرد)، اشکالات برقی، کثیف بودن کولر گازی، یخ زدگی کولر و برفک زدن، گرم شدن بیش از حد کمپرسور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.