عیب یابی مشکلات مربوط به تأمین آب ماشین لباسشویی سامسونگ

بروز مشکلاتی در رابطه با آب سرد و گرم ماشین لباسشویی سامسونگ (Samsung)، نحوه آبگیری و دیگر قضایا از جمله متداول ترین مشکلات این دستگاه های خانگی است. در این مطلب سعی خواهیم نمود تا به ترتیب مواردی که ممکن است در حل مشکل شما موثر باشند را بررسی نماییم.

در صورتی که لباسشویی سامسونگ شما درست عمل نمی کند و شما تخصص کافی برای برطرف کردن مشکل آن ندارید، می توانید با نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید و یا به صورت آنلاین درخواست تعمیرات خود را ثبت نمایید.

سیستم آب رسانی ماشین لباسشویی سامسونگ متشکل از شیلنگ های ورودی، شیر برقی، کلیدهای دما و میزان آب و میکروسوئیچ فشار آب یا سطح آب می باشد. در روند آبگیری ماشین لباسشویی تایمر یا برد الکترونیکی، شیر برقی و میکروسوئیچ دخالت دارند که در صورت اشکال در کار هر یک ممکن است روند آبگیری دچار اخلال گردد.  

شیلنگ و دریچه‌های ورودی

شیلنگ های آب در ماشین لباسشویی سامسونگ برای تامین آب دستگاه و گاهی برای تخلیه آب استفاده می شوند. شیلنگ های آب که معمولا از جنس پلاستیک بوده و طولی در حدود یک و نیم متر دارند، به شیرهای آب موجود در خانه متصل می شوند. غالبا در ناحیه اتصال شیلنگ به شیر از یک توری جهت جلوگیری از ورود مواد زائد و معلق در آب استفاده می شود.

لذا بررسی توری جهت زدودن هرگونه رسوبی که ممکن است بوجود آمده باشد، جزء اولین اقداماتی است که باید انجام پذیرد. بعلاوه باید از باز بودن کامل شیر و نبود هرگونه پیچ و خمی در شیلنگ های آب ماشین لباسشویی مطمئن شوید. یکی دیگر از عواملی که ممکن است مشکل آفرین باشد فشار آب است که به سادگی با قرار دادن انتهای شیلنگ داخل یک تشت میتوانید این موضوع را پیگیری نمایید. نهایتا هر از چند گاهی شیلنگ ها را جهت بازرسی و وجود مسدودیت معاینه نمایید.

تایمر یا برد الکترونیکی

تایمر یا برد الکترونیکی وظیفه تشخص زمان هایی را دارد که شیر برقی باید فعال شود. در تایمرهای مکانیکی یک سری اتصالات الکترونیکی وجود دارد که توسط یک موتور کوچک و میل لنگ کار می کنند. در حین مراحل شستشو، آبگیری و آبکشی اتصالات برقی مدار شیر برقی توسط فرمان تایمر وصل می گردد. میتوانید با استفاده از نقشه مدار و مولتیمتر نیز ترمینال های شیر برقی را بررسی کنید. در مدل های دیجیتالی تایمر همین تست باید هنگام آبگیری انجام شود. این کار باید در حال روشن بودن ماشین لباسشویی سامسونگ و توسط یک تکنسین انجام شود.

میکروسوئیچ فشار آب

میکروسوئیچ فشار آب، جهت اندازه گیری فشار و سطح آب در داخل مخزن استفاده گردیده و بخشی از مدار شیر ورودی آب است. میکروسوئیچ ها معمولاً در پشت پنل کنترلی قرار داشته و دارای یک شیلنگ بوده که به مخزن وصل شده است. در ماشین لباسشویی هایی که دارای برد دیجیتالی می باشند، میکروسویچ در قسمت فاضلاب زیر مخزن قرار می گیرد. اگر میکروسوئیچ معیوب باشد، امکان نرسیدن برق به شیر برقی وجود دارد. میکروسوئیچ را با مولتی متر تست کنید تا از صحت آن مطمئن شوید. لازم به تذکر است که قبل از انجام هر کاری باید برق دستگاه را قطع نمایید!

شیر برقی ورودی آب

شیر برقی آب سرد و گرم دستگاه را تأمین می کند. این شیر بوسیله تایمر یا برد الکترونیکی، انتخابگر دمای آب و میکروسوئیچ کنترل می گردد. شیر برقی با داشتن دو سیم پیچ، درواقع دریچه ورودی تامین آب سرد و گرم را فعال می نماید. زمانی که آب وارد سبد ماشین نمی شود، بایستی از رسیدن برق به شیر برقی مطمئن شد. در صورتی که مشکل از رسیدن برق نباشد، معیوب بودن شیر برقی مورد نظر خواهد بود که در این موارد تعویض شیر برقی را باید در نظر داشت. در حالتی نیز که برق در پایانه های شیر برقی وجود ندارد، قطعات دیگر مجموعه آبگیری ماشین لباسشویی سامسونگ را باید بررسی نمود. 

کلید‌ انتخابگر دمای آب

از کلید انتخابگر دمای آب برای تنظیم دمای آب جهت برنامه شستشو و یا آبکشی استفاده می کنند. کلید انتخابگر دما دارای مداری برای انتقال الکتریسیته به سیم پیچ های شیر برقی می باشد. در صورت نبود هرگونه برقی در این سیم پیچ ها، ممکن است عیب از کلید انتخابگر دما باشد. از سالم بودن آن هم به سادگی می توان توسط یک مولتیمتر سر در آورد. مراقب باشید که در زمان قطع بودن برق دستگاه این کار را انجام دهید.

آموزش نحوه کارکرد یا طرز کار ماشین لباسشویی ال جی

در این مطلب می خواهیم راجع به طرز کار ماشین لباسشویی ال جی (LG) صحبت کنیم. پس اگر مایل به اطلاع از نحوه کارکرد ماشین لباسشویی ال جی خود می باشید، با ما همراه شوید.

ماشین های لباسشویی ال جی بر دو نوع درب از بالا و درب از جلو می باشند. همانطور که از اسم آنها مشخص است، در ماشین های درب از بالا درب اصلی ماشین لباسشویی از سمت بالا باز می شود. ماشین های لباسشویی نوع دوم یا همان درب از جلوها همان دستگاه هایی هستند که در اکثر منازل وجود دارند. در این مطلب آموزشی نیز به بررسی این نوع از ماشین های لباسشویی خواهیم پرداخت.

ماشین لباسشویی با چرخش لباس ها در داخل سبد و با استفاده از آب گرم و کف، لباس ها را می شوید. این فرآیند با ورود آب به داخل ماشین لباسشویی آغاز می شود. ماشین های لباسشویی در قسمت پشت دستگاه دارای دو ورودی برای آب گرم و سرد می باشند. البته ممکن است که شما فقط از شیر آب سرد استفاده کنید.

شیرهای برقی که دارای سیم پیچ هستند، اجازه‌ی ورود آب به داخل محفظه مواد شوینده را می دهند. در این قسمت مواد شوینده با آب مخلوط شده و سپس به داخل دیگ یا همان سبد ماشین لباسشویی منتقل می شوند.

دیگ دستگاه درواقع خود به دو بخش تقسیم می شود. یک دیگ خارجی که در مقابل آب عایق بندی شده و یک دیگ فلزی داخلی که از آن به سبد تعبیر می شود، و سوراخ هایی در آن تعبیه گردیده که اجازه ی عبور آب را می دهند. زمانی که آب در قسمت پایین دیگ جمع می شود، توسط المنت گرم کنی که در زیر دیگ قرار دارد، حرارت داده می شود. زمانی که دستگاه از آب پر می شود، میکرو سوئیچ سطح آب با ارسال سیگنال به سلنوید دستور خاموش شدن و قطع جریان آب را خواهد داد. در‌واقع میزان آب موجود در دیگ براساس میزان هوای موجود در آن اندازه گیری می شود.

 مجموعه ای از فنرهایی که از چندین جهت به دیگ متصل می باشند وظیفه بالانس کردن و متعادل نمودن دیگ را بر عهده دارند. این امر زمانی که آب به داخل دیگ می ریزد و بر وزن دیگ که از قبل از لباسها پر شده می افزاید، مهم می باشد. چرا که در هنگام چرخش سبد دستگاه و فرآیند شستشو لزوم تکان نخوردن و ثبات دستگاه ماشین لباسشویی وجود دارد.

موتور دستگاه نیز در قسمت پشتی و در زیر دیگ محکم بسته شده است و وزن آن روی تعادل دیگ تأثیر گذار خواهد بود. درواقعا به کمک یک تسمه و پولی قدرت چرخشی دستگاه که از موتور تامین می گردد به دیگ منتقل می شود. همچنین پولی به محور دیگ متصل می گردد و محور نیز توسط بلبریگ و کاسه نمد آب بندی می شود. در نهایت در مرحله تخلیه آب، لوله های تخلیه آب که نهایتا به فاضلاب ختم می شوند، آب های کثیف را از طریق پمپ تخلیه از دستگاه خارج می نمایند. این پمپ در زیر دیگ دستگاه تعبیه می گردد.

تنظیمات دستگاه اعم از زمان تخلیه، دمای آب، سرعت چرخش و دیگر تنطیمات مربوط به فرآیند شستشو را نیز می توان از قسمت سیستم کنترل، که در پنل جلوی دستگاه قرار میگیرد، به راحتی تنظیم و تغییر داد. در این بخش برد کنترلی دستگاه با هدایت و برنامه ریزی بخش های مختلف ماشین لباسشویی فرآیند شستشو را پیش می برد. دستورات ورودی برد کنترلی از سوی کاربر و از طریق دکمه های قرار گرفته در پنل جلویی تعیین می گردند. برد کنترلی همچنین با درب جلویی دستگاه در ارتباط بوده و از بسته بودن درب در حین فرآیند شستشو اطمینان حاصل می نماید. تا زمانیکه درب به درستی بسته و قفل نگردد، اجازه آغاز فرآیند شستشو از سوی برد کنترلی صادر نمی گردد.

همانطور که در این مطلب خواندید، عملکرد ماشین لباسشویی ال جی تقریبا ساده بوده و آنچه قابل اهمیت است، نحوه ساخت دستگاه و کیفیت قطعات استفاده شده در ساخت آن می باشد. آنچه واضح و مبرهن است، وجود دانش کافی از نحوه عملکرد هر یک از اجزای مجزای دستگاه و نحوه هماهنگی آن با سایر قطعات می باشد که به تعمیرکار متبحر اجازه دستکاری در دستگاه را خواهد داد. لذا با وجود سادگی پروسه کارکرد دستگاه، آنچه در مرحله اول ساده اما بسیار مهم می نماید، آگاهی دقیق از مشکل بوجود آمده و عیب یابی ماشین لباسشویی است که تنها از افراد دارای صلاحیت و تخصص کافی مورد انتظار است. بنابراین در صورتی که به هر گونه خدمات باکیفیت تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی نیاز داشتید می توانید با ماتماس بگیرید و یا اینکه درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت نماییدو


آموزش نحوه تعویض محفظۀ جاپودری ماشین لباسشویی

بر اثر گذشت زمان، محفظۀ جاپودری ماشین لباسشویی شما می تواند دچار مشکل شده و موجب کارکرد معیوب و حتی کار نکردن ماشین لباسشویی شما گردد. محفظه جاپودری امکان سائیده یا شکسته شدن دارد و همینطور اینکه احتمال تجمع باکتری‌ ها و کپک ها در آن وجود دارد. بنابراین در صورتیکه چندین سال است که از عمر ماشین لباسشویی تان می گذرد و اکنون محفظه جاپودری به مشکل برخورده و یا نشتی دارد، ممکن است زمان تعویض محفظه جاپودری ماشین لباسشویی تان رسیده باشد.

اگر بدلیل رفع نشتی و یا هر دلیل دیگری لازم است محفظۀ جاپودری ماشین لباسشویی تان را تعویض نمایید، به شما توصیه می کنیم که با مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید و تعمیر یا تعویض قطعات حساس ماشین لباسشویی خود را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید. با این وجود مراحل گام به گام نحوه تعویض محفظه جاپودری ماشین لباسشویی در این مطلب به شما آموزش داده خواهد شد که امیدواریم مفید واقع گردد.

 

قطعات و ابزارآلاتی که برای اینکار نیاز خواهید داشت:

محفظه جاپودری، پیچ گوشتی، انبردست

 

برای خرید محفظه جاپودری باید به فروشگاه های لوازم یدکی لوازم خانگی مراجعه نموده و بر اساس برند و مدل ماشین لباسشویی خود اقدام به خرید محفظه جاپودری مناسب دستگاه خود نمایید.

پیش از هر اقدامی لازم است تا از قطع برق دستگاه مطمئن شده و از وارد آمدن شوک به مدارهای الکتریکی و هرگونه خطر برق گرفتگی جلوگیری بعمل آورید. برای این منظور دوشاخه برق دستگاه را از پریز بیرون بکشید.

گام اول– خارج نمودن پنل بالایی و پنل کنترل

در گام اول با باز نمودن پیچ های مربوط به پنل بالایی که در پشت یا کنار دستگاه قرار دارند، دسترسی لازم برای خارج کردن محفظه جاپودری را بدست آورید. پس از باز نمودن پیچ ها، پنل را با بیرون هل داده و از روی ماشین بردارید.

حال محفظه جاپودری را بیرون کشیده و با دست انتهای بخش وسطی آن را فشار دهید تا محفظه از جا خارج شود. لازم بذکر است که در مدل های مختلف ماشین لباسشویی، روش های مختلفی برای این کار وجود دارد.

حال نوبت به پنل کنترل می رسد، غالباً در قسمت محفظه دو پیچ در جلو تعبیه گردیده که باید باز شوند. سپس باید از داخل ماشین لباسشویی، گیره های نگهدارنده پنل را توسط پیچ گوشتی آزاد کرده و بدین ترتیب پنل را خارج نمایید.

گام دوم– در آوردن محفظه جاپودری

برای در آوردن کامل محفظه جاپودری ابتدا بست‌های شیلنگ ها را که به محفظه متصلند، با انبردست باز نمایید و سپس از محفظه جاپودری جدا نمایید. سپس محفظه را خارج کرده و آخرین پیچی که محفظه را به بدنه متصل نموده را هم باز نمایید.

گام سوم– نصب همه چیزها سرجایشان

در این مرحله باید محفظه جاپودری جدید را در جای محفظه قبلی قرار دهید. برای اینکار ابتدا آخرین پیچی که باز کرده بودید را بر روی محفظه جدید سوار نمایید. سپس به ترتیب عکس، تمام مراحل را دوباره انجام دهید. بدین ترتیب ابتدا پنل را سوار کرده و پیچ های جلوی محفظه را سفت نمایید. سپس پنل بالایی دستگاه را دوباره بر روی آن قرار دهید و پیچ های آن را نیز محکم نمایید.