مشکلات رایج یخچال فریزرهای جنرال الکتریک

امروزه یخچال فریزرها و یخچال های ساید بای ساید از جمله پرکاربردترین و ضروری ترین وسایل هر خانه ای محسوب می گردند. این دستگاه های پر قدرت و کاری که در چندین مدل مختلف و توسط تعداد بسیاری از تولیدکنندگان داخلی و خارجی ساخته می شوند، صرف نظر از تفاوت های موجود، دارای مشکلات و معایب یکسانی هستند که در این مطلب سعی داریم به برخی از مشکلات متداول یخچال های جنرال الکتریک اشاره کنیم. پس از بیان هر یک از این مشکلات رایج، به طرح راه حل های اولیه ای برای هر یک نیز خواهیم پرداخت.

در صورتی که یخچال شما نیز با مشکل مواجه شده است و دانش و تخصص لازم برای برطرف نمودن آن را ندارید می توانید با مرکز تخصصی تعمیرات یخچال جنرال الکتریک تماس بگیرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن برای برطرف نمودن مشکل شما اقدام نماییم.

مشکلات مربوط به خیلی سرد یا گرم بودن یخچال جنرال الکتریک:

·       یخچال برفک می زند: لازم است یخچال را برفک زدایی کنید.

·       لاستیک دور درب شل شده و ایراد دارد: لاستیک دور درب را باید از لحاظ خاصیت الاستیکی و وجود پارگی در آن بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض یا تمیز نمایید.

·       تیوب ترموستات مسدود یا پوشیده شده است: دقت ترموستات را بررسی کنید.

·       کنترل ترموستات خراب شده است: درجه ترموستات را بررسی و در صورت لزوم تعویض کنید.

·       ترموستات معیوب و دارای ایراد است: پس از بازدید متخصص، در صورت لزوم ترموستات را تعویض نمایید.

در صورتی که یخچال فریزر جنرال الکتریک سرمایی ایجاد نمی کند و لامپ داخل آن خاموش است:

·       مشکل سیم برق دستگاه وجود دارد: دوشاخه برق و سیم های داخل آن را بررسی کنید. همچنین فیوز را چک کرده و در صورت لزوم فیوز را تعویض کنید.

·       مشکل از پریز برق دستگاه است: پریز برق دستگاه را با دیگر وسایل الکترونیکی تست نموده و از صحت آن مطمئن شوید.

در صورتی که لامپ داخل یخچال فریزر جنرال الکتریک روشن است اما کار نمی کند:

·       ترموستات خاموش بوده یا در حالت دیفراست می باشد: تنظیمات ترموستات را تغییر دهید.

·       ترموستات مشکل دارد و معیوب است: ترموستات باید تعویض گردد.

·       کمپرسور مشکل داشته و معیوب است: پس از اعلام نظر کارشناس متخصص، در صورت نیاز ‌کمپرسور را تعویض نمایید.

اگر لامپ یخچال فریزر جنرال الکتریک روشن نمی شود:

·       ممکن است لامپ سوخته باشد: لامپ قدیمی را با یک لامپ جدید که متناسب با یخچال فریزر شماست، تعویض کنید.

·       میکروسوئیچ درب دستگاه مشکل دارد: ابتدا اطراف میکروسوئیچ درب را تمیز کنید. در صورتی که ایراد رفع نگردید، احتمالا میکروسوئیچ باید تعویض گردد. تعویض میکروسوئیچ کاری تخصصی می باشد.

در صورتی که موتور کمپرسور بی وقفه کار می کند:

·       ممکن است ترموستات دستگاه معیوب باشد: ترموستات به تعویض احتیاج دارد.

·       کمبود و یا نبود گاز مبرد: از تعمیرکار باتجربه و متخصص در رابطه با میزان کارکرد و شارژ مبرد یخچال فریزر خود کمک بگیرید.

·       کمپرسور ایراد داشته و معیوب است: نظر تعمیرکار متخصص را جویا شده و در صورت لزوم کمپرسور را تعویض نمایید.

در صورتی که کارکرد یخچال فریزر جنرال الکتریک با صدای زیاد همراه است:

·       احتمالا مشکل از کمپرسور است: ممکن است در نقطه اتصال پمپ کمپرسور به بدنه پیچ و مهره ای شل شده باشد. در این هنگام، ابتدا برق یخچال فریزر خود را قطع نموده و سپس به کمک ابزار مربوطه اقدام به سفت نمودن پیچ و مهره های متصل کننده کمپرسور به بدنه نمایید. در صورت برطرف نشدن مشکل سر و صدای زیاد، با تعمیرکاران متخصص و باتجربه مرکز تعمیرات یخچال فریزر تماس بگیرید.

اگر در پایین یخچال فریزر جنرال الکتریک آب جمع می شود:

·       ممکن است لوله تخلیه مسدود شده باشد: با احتیاط به کمک یک مفتول، سوراخ را تمیز نموده و مسدودیت آن را در صورت وجود رفع نمایید. لوله تخلیه یک سیلندر پلاستیکی است که در پشت یخچال قرار دارد.

در صورتی که فریزر همیشه برفک می زند و به یخ زدایی نیاز دارد:

·       احتمالا ایراد از لاستیک دور درب است: لاستیک دور درب را تمیز کنید و از چفت نمودن درب و آب بندی دستگاه به هنگام بستن درب توسط لاستیک دور درب، اطمینان حاصل نمایید. در صورت نیاز می توانید لاستیک را عوض کنید.

 

عیب یابی مشکلات صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ

اگر تلویزیون سامسونگ شما به درستی تصویر را نمایش نمی دهد، عوامل زیادی وجود دارند که می توانند دلیل مشکلات احتمالی این چنینی تلویزیون باشند. این مشکلات می توانند یک مسئله بسیار ساده بوده، و یا پیچیده و نیاز به تخصص افراد حرفه ای و با تجربه داشته باشند. در این مقاله مطالبی را گردآوری نموده ایم که پس از خواندن آنها و دنبال نمودن مراحل زیر، می توانید مسئله یا مشکل تلویزیون خود را تشخیص داده و عیب یابی کنید.

در صورتی که تلویزیون Samsung شما با مشکلات نمایش تصویر مواجه شده و یا مشکلاتی دارد که از عیب یابی و رفع آنها ناتوانید، با تکنسین های متخصص و مجرب کاراباما تماس بگیرید. بهترین متخصصان تعمیر تلویزیون سامسونگ برای کمک به شما آماده اند، تا در کوتاه ترین زمان ممکن تلویزیون شما را سالم و آماده بکار درب منزل تحویل نمایند.

به یاد داشته باشید که انجام هرگونه تعمیرات بر روی تلویزیون های سامسونگ پیچیده امروزی به دانش و تجربه بالا نیازمند است. به دلیل هزینه بالا و حساس بودن بردهای الکترونیکی و اجزای مختلف تلویزیون، امکان آسیب رساندن به دستگاه و به وجود آمدن خسارت هنگفت، در صورت کمبود تجربه و تخصص لازم جهت تعمیر تلویزیون وجود دارد!

مرحله 1

تلویزیون خود را روشن کنید. اگر اصلا روشن نمی شود، سیم برق را بررسی کنید و مطمئن شوید که به طور کامل به پریز وصل شده است. همچنین، برای اطمینان از اینکه خروجی یا پریز کار می کند، آن را با فازمتر بررسی نمایید. برای اطمینان از یک پریز برق دیگر نیز استفاده نمایید. اگر از بابت کار کردن پریز برق مطمئن هستید، و تلویزیون شما هنوز روشن نمی شود، ممکن است اشکال از منبع تغذیه معیوب در داخل دستگاه باشد.

مرحله 2

یک دستگاه خارجی مانند دستگاه پخش دی وی دی، گیرنده دیجیتال یا کنسول بازی ویدیویی را به تلویزیون متصل کنید. اطمینان حاصل کنید که ورودی ویدئو یا ورودی تصویر را به درستی متصل نموده اید. در صورتی که از کابل های HDMI استفاده نمی کنید و کابل های رنگی دارید، مطمئن شوید که هر یک از رنگ ها به اتصال همرنگ خود متصل شده باشد. اگر تصویر نمایش داده نمی شود، اتصالات ویدئو را بررسی کنید. در صورت امکان، از یک کابل اتصال دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما دستگاه پخش DVD خود را از طریق HDMI وصل می کنید و حال تصویر ندارید، اینبار از کابل های رنگی زرد، سفید و قرمز استفاده کنید. ممکن است ایراد از ورودی ویدئو باشد. همچنین، از سالم بودن دستگاه پخش کنده دی وی دی یا گیرنده دیجیتال خود مطمئن شوید. می توانید دستگاه خود را بر روی تلویزیون های دیگر بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید.

مرحله 3

لامپ تلویزیون را بررسی کنید. اگر تلویزیون شما روشن می شود اما چیزی نمایش داده نمی شود، و شما از یک تلویزیون ال سی دی (LCD) یا تلویزیون دی ال پی (DLP) استفاده می کنید، ممکن است لامپ تصویر تلویزیون خراب شده و سوخته باشد، که در این حالت نیاز به تعویض خواهد داشت. برای تعیین محل قرارگیری لامپ، از دفترچه راهنمای تلویزیون کمک بگیرید. در صورتی که تجربه تعویض لامپ تصویر تلویزیون را دارید، می توانید شخصا اقدام به خرید لامپ جدید، که متناسب با مدل تلویزیون تان باشد، نموده و عمل تعویض را انجام نمایید. در غیر اینصورت شدیدا توصیه می شود که هیچ اقدامی بابت دستکاری تلویزیون انجام نداده و با نمایندگی تعمیرات تلویزیون برند خود تماس حاصل فرمایید.

مرحله 4

تنظیمات ویدئو را بررسی کنید. اگر تنظیمات رنگ خاموش است یا تصویر تار دیده می شود، می توانید آنها را به تنظیمات مناسب در منوی ویدئوی تلویزیون خود تغییر داده و تنظیم نمایید. معمولا حالت های از پیش تنظیم شده تنظیمات تصویر، جهت مشاهده برنامه های ورزشی، اخبار، فیلم ها و غیره در منوی تنظیمات تلویزیون شما وجود دارند. همچنین می توانید تنظیمات شخصی را برای داشتن بهترین تصویر اعمال کنید.

4 مشکل متداول تلویزیون های ال ای دی ال جی

در این مطلب 4 مورد از رایج ترین مشکلات تلویزیون های ال ای دی ال جی که ممکن است با آنها روبه رو شوید را مورد بحث قرار داده و در هر مورد نحوه تشخیص و عیب یابی مشکل را شرح می دهیم. همچنین راهنمایی های لازم در خصوص چگونگی رفع مشکل مربوطه را برای شما عزیزان ارائه داده ایم.

توجه داشته باشید که مشکلات مورد بحث برای تلویزیون های LED ال جی، تقریبا مشابه است، لذا مطالب گفته شده کاربرد عمومی دارند.

همچنین به یاد داشته باشید که انجام هرگونه تعمیرات بر روی تلویزیون های ال ای دی ال جی به دانش و تجربه بالا نیازمند است. به دلیل ماهیت الکتریکی و حساس بودن بردها و قطعات تلویزیون، امکان آسیب رساندن به دستگاه و خسارت هنگفت وجود دارد.

در صورتی که تلویزیون ال ای دی (LG) شما نیز با این مشکلات مواجه شده و یا مشکلات مشابهی دارد که از عیب یابی و یا رفع آنها ناتوانید، با تکنسین های متخصص و مجرب کاراباما تماس بگیرید. ما در کاراباما به شما بهترین متخصصان تعمیرات تلویزیون ال جی را پیشنهاد می کنیم.

 صفحه تلویزیون LED تصویر ندارد

در این مورد، احتمالا بخش منبع تغذیه داخل تلویزیون LED دارای اشکالاتی است. بخش منبع تغذیه مسئول دریافت جریان و ارسال آن به تمام اجزای تلویزیون LED است. این بخش به علت افزایش های ناگهانی در ولتاژ ورودی دستگاه، ایرادات یا مشکلاتی پیدا می کند. معمولا خازن ها در بردهای منبع تغذیه خراب شده و می سوزند. در صورتیکه تلویزیون LED را باز کرده و به مدارها نگاهی بیاندازید، می توانید این موضوع را با یافتن خازنهای باد کرده و یا سوخته که سیاد رنگ می شوند، تشخیص دهید. این مشکل در اکثر تلویزیون های ال ای دی (LED) مدرن، رایج بوده و تعمیر آن نیز ساده می باشد. توصیه می شود برای تعویض خازن که به تجربه و مهارت های الکتریکی و لحیم کاری نیاز دارد، تکنسین متخصصی را پیدا کرده و کار را به او بسپارید.

 

تلویزیون LED به هنگام روشن شدن دارای خطوط افقی است

در این مورد، ریشه مشکل در ضعیف بودن سیگنال در کابل دستگاه گیرنده دیجیتال تلویزیون است که به تلویزیون LED متصل می شود. اگر این دستگاه گیرنده را به یک تلویزیون قدیمی وصل کنید، این مشکل ممکن است ظاهر نشود. دلیل این امر این است که تلویزیون های قدیمی تر، برای کار به سیگنال ورودی ضعیف تری نیاز دارند، اما تلویزیون های LED مدرن اینچنین نبوده و به سیگنال ورودی قوی تری محتاجند. بنابراین، تعویض دستگاه گیرنده به مدل گیرنده دیجیتال HD احتمالا مشکل شما را برطرف خواهد نمود.

 

تلویزیون LED صدا ندارد

تلویزیون ال جی را از برق جدا کنید، سپس دکمه روشن/خاموش تلویزیون ال جی را فشار داده و 10 ثانیه نگه دارید (دکمه ای که بر روی تلویزیون است و نه کنترل). بعد از یک دقیقه انتظار، مجددا تلویزیون را به پریز برق متصل کنید و دکمه روشن را یک بار فشار دهید. سپس تنظیمات خروجی صدای تلویزیون را تغییر داده و آن را به چند بلندگوی خارجی متصل نمایید. در صورتی که بلندگوها کار می کنند، به وضوح مشخص است که بلندگوهای داخلی تلویزیون از کار افتاده اند. اگر بلندگوها کار نمی کنند، احتمالا آی سی صوتی که بلندگوهای داخلی را اداره می کند، از کار افتاده است. معمولا استفاده از امپلیفایرهای آی سی کم ولتاژ و ارزان قیمت که بر اثر حرارت از کار می افتند، در بسیاری از تلویزیون های ال ای دی، رایج است. در این مواقع تعویض ساده یک آی سی صوتی مشکل را برطرف می نماید.

 تلویزیون LED به وای فای متصل نمی شود

اولین گام در اینجا این است که تشخیص دهید مشکل در تلویزیون ال جی شماست و یا در مودم تان. اگر تلویزیون در اتصال به دستگاه تلفن همراه شما مشکلی نداشته باشد، احتمالا مودم شما ایراد دارد. تنظیمات مودم را بروز رسانی نمایید. اگر این کار افاقه نکرد، مودم را ریست کرده و به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید. با اینکار احتمالا مشکل شما حل خواهد شد. همچنین اگر قدرت سیگنال ضعیف نیست، می توانید از آداپتورهای وای فای پرتابل مانند USB استفاده نمایید.

9 مورد از رایج ترین مشکلات تلویزیون های صفحه تخت سونی و راه حل رفع هر یک


آیا تلویزیون صفحه تخت سونی (Sony) شما دچار مشکل شده و به درستی کار نمی کند؟ قبل از تماس با تعمیرکار تلویزیون سونی، ممکن است خودتان بتوانید مشکل تلویزیون تان را برطرف نمایید. در این مطلب، برخی از رایج ترین مشکلات تلویزیون های ال ای دی، ال سی دی، پلاسما و سایر تلویزیون های صفحه تخت سونی امروزی را برای شما گردآوری نموده ایم و در هر مورد راهکار رفع مشکل را نیز اشاره خواهیم کرد.

لازم به تذکر است که، بسیاری از تعمیرات تلویزیون های پیچیده امروزی سونی به دانش و تجربه بالایی نیازمند است. چرا که قطعات و اجزای الکترونیکی و نیز بردهای تلویزیون سونی، بسیار حساس بوده و هزینه بالایی دارند. بر این اساس، در صورت کمبود تجربه و دستگاری سرخود تلویزیون امکان آسیب رساندن به دستگاه و به وجود آمدن خسارت های بالایی وجود دارد.


در صورتی که تلویزیون سونی شما با مشکلاتی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، مواجه بوده و یا مشکلات دیگری دارد که از رفع آنها ناتوانید، سریعا با نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی تماس گرفته و با متخصصان مجرب تعمیر تلویزیون ما، جهت تعمیر تلویزیون سونی خود مشورت نمایید. تکنسین های ما برای کمک به شما و تعمیر تلویزیون های سونی شما، در کوتاه ترین زمان ممکن، آماده اند.


1. تلویزیون یک صفحه آبی، سبز یا سیاه را نشان می دهد

 بطور خلاصه تلویزیون شما سیگنالی دریافت نمی کند. اطمینان حاصل کنید که دستگاه پخش کننده یا گیرنده دیجیتال (یا هر دستگاه دیگر) روشن بوده و ورودی ها یا اتصالات تصویری تلویزیون به درستی متصل شده اند. همچنین ورودی ویدئویی تلویزیون AVAVHDMI و یا غیره را نیز کنترل نموده و مطمئن شوید که کانال نمایش صحیح انتخاب شده است. اتصالات پشت تلویزیون را بررسی کنید تا شل نشده و جدا نشده باشند. اگر هیچ یک از این موارد کارساز نبود، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد گیرنده دیجیتال باشد. اگر از پخش کننده دی وی دی استفاده می کنید، ممکن است مشکل از دستگاه پخش کننده باشد. همچنین کابل ویدئو یا کابل  HDMI، ممکن است آسیب دیده باشد.


2. تصویر تلویزیون دچار اختلال شده و پیکسل ها به هم می ریزند

این مورد به دلیل وجود سیگنال ضعیف است. در برخی موارد، این مشکل می تواند بدلیل ایراد در سیگنال ماهواره ای بین رویداد زنده و ایستگاه تلویزیونی باشد (به ویژه اگر در حال تماشای مسابقات ورزشی زنده در آن طرف دیگر دنیا هستید). اگر این اتفاق فقط زمانی می افتد، که شما بصورت اچ دی (HD) به تماشا می پردازید، ممکن است بدلیل آثار پردازش تصویر باشد. به عبارت دیگر، این مشکل از گیرنده است، نه مشکل تلویزیون. در صورتی که این اتفاق مرتبا تکرار می شود، می توانید تنظیمات میزان شفافیت یا برجستگی تصویر (sharpness) را کاهش دهید.

 

 3. تلویزیون توسط کنترل روشن می شود، اما با گیرنده دیجیتال یا دستگاه پخش کننده خیر

 گیرنده دیجیتال به طور صحیح، با تلویزیون شما ارتباط ندارد. مطمئن شوید که این مشکل اتفاقی و انتخابی بوده (با تمام گیرنده ها اتفاق نمی افتد) و اگر اینگونه بود، گیرنده را خاموش کرده و برای 15 ثانیه (حداقل) از برق بکشید. سپس مجددا به برق متصل نمایید.


4. تنظیمات تلویزیون خراب شده و بهم ریخته است

 شاید گربه و یا کودک نوپای شما کنترل تلویزیون را دست گرفته است، در هر صورت تنظیمات تلویزیون شما از آنچه که میخواهید بسیار فاصله دارد، طوری که تنها می خواهید آنها را به حالت اول برگردانید. سریعترین راه برای اینکار، می تواند تنظیم مجدد تلویزیون به تنظیمات کارخانه باشد. اینکار برای مدل های مختلف تلویزیون متفاوت است. از دفترچه راهنمای تلویزیون خود و یا وب سایت سازنده، دستورالعمل های لازم را دنبال کنید.


5. زیرنویس هنگامی که شما آن را نمی خواهید، روشن است (خاموش است)

 استفاده از زیرنویس معمولا برای گیرنده های دیجیتال و یا زمانی که بوسیله پخش کننده های مختلف مانند دی وی دی پلیر و... می خواهید فیلم یا ویدئویی ببینید، مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا کنترل تلویزیون و یا پخش کننده دارای دکمه زیرنویس یا CC بوده و از طریق منوی تنظیمات تلویزیون در بخش زیرنویس ها نیز می توان این قابلیت را تنظیم و تغییر داد.


6. گیرنده دیجیتال یا ماهواره گیر کرده و هنگ کرده است

 گیرنده دیجیتال یا ماهواره شما، مخصوصا اگر یک دستگاه دی وی آر (DVR) باشد، درواقع یک رایانه بسیار ساده بوده و مانند هر رایانه دیگری می تواند قفل کرده یا اصطلاحا هنگ کند. اولین اقدام شما می بایست خاموش کردن دستگاه و جدا نمدن کابل آن از پریز باشد. سپس به مدت حداقل 15 ثانیه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. اینکار اساسا گیرنده شما را مجددا راه اندازی می کند. جهت جلوگیری از قفل کردن ها یا هنگ کردن های بعدی، مطمئن شوید که خروجی های هوای گرم یا محل فن های گیرنده را نپوشانید، چرا که اغلب هنگ کردن دستگاه به دلیل گرمای بیش از حد اتفاق می افتد.


7. تصویر تلویزیون به نظر دانه دانه می رسد

 این اتفاق در تلویزیون های جدید بسیار رایج است، و به این معنی است که تنظیمات میزان تیزی یا برجستگی تصویر (sharpness) برای محتوایی که دریافت می کنید، خیلی زیاد است. در حقیقت، برخی از کارشناسان توصیه می کنند تا شدت تیزی تصویر را صفر نمایید، زیرا این مشخصه اغلب مشکلات موجود در تصویر خود منبع را نیز تشدید می کند.


8. تلویزیون به درستی تصاویر 4یا دیگر تصاویر با رزولیشن بالا را نمایش نمی دهد

در اینجا دو مشکل وجود دارد. ابتدا اگر تلویزیون 4k جدید شما به نظر می رسد که بیش از اندازه روشن است و شدت رنگ های آن بالاست و جزئیات نیز تیره نمایش داده می شوند، احتمالا در فروشگاه بر روی حالت شفاف یا Vivid قرار گرفته است. این حالت برای نمایش در فروشگاه است. شما احتمالا می خواهید که آن را به یکی از حالت های نرمال، سینمایی (یا حالت بازی، اگر اهل بازی هستید) ریست نمایید.

مسئله دیگر این است که گیرنده AV شما یا هر جزء دیگری که بین منبع و تلویزیون قرار می گیرند، باید HDMI 2.0a باشند، و یا اینکه این اجزاء به سادگی از انواع مدل های 4k پشتیبانی نمی کنند.


9. تصویر جمع شده، کشیده شده یا برش داده شده است

این مشکل عمدتا به دلیل تنظیمات نادرست اندازه تصویر که همچنین زوم، عرض، نسبت ابعاد و یا تصویر نامیده می شود، می باشد. بهترین حالت تنظیمات، در اغلب موارد، Direct یا Just-Fit است، که به تلویزیون شما دستور می دهد تا ویدئو را به همان صورتی که دریافت می کند، نمایش دهد. البته اگر شما یک دستگاه پخش دی وی دی یا سیستم بازی قدیمی دارید، بهتر است اندازه تصویر را بر روی 3:4 تنظیم کنید. در غیر این صورت، تلویزیون شما آن را به نسبت 16:9 که امروزه متداول است، می کشد. در صورت استفاده از کامپیوتر، Overscan را خاموش کنید تا از بریدگی های عجیب تصویر جلوگیری کنید.