مشکلات متداول تلویزیون های ال جی

برند ال جی یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده لوازم خانگی در دنیاست. این برند با تولید محصولات باکیفیت خود، توانسته است در بازار محصولات الکتریکی همچون تلویزیون نیز با رقیبان خوشنامی چون سامسونگ و سونی رقابت نموده و رضایت مشتریان را جلب نماید.

متاسفانه تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی ال جی در برخی از سری های تولید شده، دارای نواقص و ایراداتی بوده که خرابی این سری از دستگاه ها را رایج کرده است. بطور مثال استفاده از لامپ های بی کیفیت در ساخت بک لایت تلویزیون های سری LN ال جی، موجب خرابی زودهنگام این تلویزیون ها و نیاز به تعمیرات تلویزیون ال جی و رفع مشکلات مربوط به بک لایت این سری شده است.

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با مشکلات متداول تلویزیون های ال جی صحبت نموده و در برخی موارد راهکارهای رفع اشکال را که می تواند در عیب یابی تلویزیون ال جی راهگشا باشد، بیان کنیم.

در صورتی که تلویزیون ال جی شما دچار مشکل شده و نیاز به بازرسی توسط تکنسین حرفه ای و متخصص تعمیرات تلویزیون دارد، حتما با مراکز خدمات پس از فروش ال جی تماس بگیرید. زیرا ریسک وارد آمدن خسارات هنگفت به دستگاه وجود داشته و هزینه خرید تلویزیون جدید نیز بسیار بالاست.

 

روشن و خاموش شدن متوالی تلویزیون

در صورتی که تلویزیون ال جی شما روشن شده و پس از نمایش لوگو مجددا خاموش می شود یا به اصطلاح ریبوت می شود، دستگاه شما دچار نقص فنی از جانب برد اصلی شده است. این ایراد در بسیاری از تلویزیون های ال ای دی ال جی مثل سری LB دیده می شود.

در این مواقع، ممکن است با تعویض و نصب دوباره نرم افزار مشکل حل شود. همچنین ممکن است جهت رفع مشکل لازم باشد تا کاملا برد را تعویض کنید. بنابراین تشخیص راهکار رفع مشکل را نمی توان بطور قطع بیان کرد و تنها پس از بررسی تخصصی مشکل توسط تکنسین مجرب مشخص خواهد شد.

 

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد

این مشکل در بیشتر تلویزیون های ال جی سری LN مشاهده می شود که به دلیل ضعف در تولید به وجود آمده و به ایراد بخش بک لایت تلویزیون اشاره دارد.

معمولا پس از تعمیر بک لایت تلویزیون و نیز انجام اصلاحاتی بر روی دستگاه، احتمال بروز خرابی مجدد بسیار کاهش می یابد.

 

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

به دلایل مختلفی ممکن است تلویزیون های ال جی خاموش شوند. خاموشی ناگهانی در تلویزیون های ال جی را می توان به طور کلی به دو بخش مربوط دانست. در صورت خاموشی ناگهانی تلویزیون تان، ابتدا به سراغ برد پاور دستگاه رفته و آن را بررسی کنید. در صورت سالم بودن پاور دستگاه به سراغ برد اصلی تلویزیون بروید.

تعمیر هر یک از این دو بخش و رفع مشکل خاموشی تلویزیون تان کاری تخصصی بوده و حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود.

در صورتی که در حین کار تلویزیون هنگ کرده و خاموش می شود، این اشکال نیز به برد اصلی دستگاه مربوط می شود.

 

خرابی های رایج سری LN تلویزیون های ال جی

سری LN تلویزیون های LG، عموما در قسمت پاور و بک لایت دچار خرابی می شوند. در این سری مشکلاتی چون عدم داشتن تصویر و خرابی بک لایت به وفور یافت می شود. همچنین در برد اصلی دچار ایرادی هستند که می بایست جهت تکرار نشدن مشکل دستگاه، حتما اصلاح شود.

 

خرابی های رایج تلویزیون های ال جی سریLB

سری LB که از جدید ترین تلویزیون های ال جی در بازار است، دارای مشکلاتی رایج از جمله از کار افتادن ورودی HDMI می باشد که از جانب برد اصلی دستگاه ناشی می شود. در بعضی موارد برد تعمیر و در مواردی نیز می بایست برد را تعویض نمود.

 

خرابی های رایج سری LD تلویزیون های ال جی

این مدل از تلویزیون بیشتر در قسمت برد اصلی دچار خرابی می شوند. در برخی از موارد برد تلویزیون قابل تعمیر بوده و در سایر مواردی که CPU برد سوخته باشد، باید برد اصلی تلویزیون را تعویض نمود.

 

 

خرابی کولر گازی ال جی در روزهای گرم تابستان یکی از بدترین و آزاردهنده ترین اتفاقات ممکن است. با این حال آگاهی از دلایل خرابی کولر LG و به عبارتی عیب یابی کولر گازی ال جی، یکی از مواردی است که در صورت داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، می تواند بسیار به شما در گرفتن تصمیمات مهم وانجام اقدامات لازم در رابطه با تعمیر، سرویس یا شارژ گاز کولر گازی ال جی کمک نماید.

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با علل خاموش شدن یکباره و ناگهانی کولر گازی ال جی صحبت نماییم و راهکارهای رفع این مشکل را بیان کنیم. در صورتی که کولر گازی شما نیز به صورت ناکهانی خاموش می شود، با خواندن این مطلب می توانید اطلاعات کافی را در رابطه با علل این اتفاق بیابید و در صورت امکان آن را رفع نمایید. اگر خودتان از پس تعمیر کولر گازی تان ال جی و رفع مشکل خاموش شدن آن برنمی آیید، کار را به متخصصان مرکز تخصصی تعمیر کولر گازی بسپارید.

·       برق کشی کولر گازی یا ساختمان

ممکن است به دلیل ایراد در برق کشی ساختمان و یا کولر گازی تان، اتصالی و یا مشکل دیگری به وجود آمده که از رسیدن برق به دستگاه جلوگیری می کند. از سالم بودن سیم کشی های مربوطه امینان به عمل آورید.

·       تنظیمات ترموستات

گاهی تنظیمات ساده ترموستات اگر اشتباها عوض شود، می تواند دلیل خاموش شدن یکباره کولر گازی ال جی باشد. معمولا ترموستات های خودکار در یک زمان مشخص، روشن و خاموش می شوند. اگر تنظیمات بصورت ناگهانی بر روی یک میزان بیش از حد تنظیم شود، ممکن است کولر گازی ال جی بطور کلی خاموش شود.

·       اورلود موتور

در مواقعی که موتور دستگاه به دلیل اورلود یا کارکرد طولانی مدت، تهویه نامناسب و یا ولتاژ نامناسب دچار تنش قرار می گیرد، سوئیچی که جهت استراحت آن تعبیه شده، قادر است تا موتور را خاموش نموده و به این ترتیب کولر گازی را یکباره خاموش می کند.

·       سوئیچ ایمنی فشار 

در سیستم کولرهای گازی ال جی برای نظارت بر برخی از اجزا مانند پمپ حرارتی، مبرد (گاز) و...و نیز جلوگیری از بروز حادثه ناشی از افزایش فشار ناگهانی، سوئیچ ایمنی فشاری تعبیه گردیده که می تواند در مواقع حساس کولر گازی ال جی را خاموش نماید.

·       کثیف بودن کولر گازی

کثیف بودن کولر گازی ال جی که می تواند شامل گرفتگی فیلتر هوا و یا گرد و خاک بسیار بر روی کویل های کندانسور و اواپراتور باشد، نیز می تواند در خاموش شدن کولر گازی سهیم باشد. در این مواقع بدلیل مسدود بودن فیلترهای هوا و دریچه های کولر، جریان هوا کاهش می یابد و یا پوشانده شدن کویل ها سبب کاهش دفع حرارت مبرد به محیط می گردد و لذا ظرفیت خنک کنندگی کولر را کاهش می دهد. این اتفاقات به افزایش مصرف برق دستگاه و درنتیجه افزایش دمای کولر گازی منجر می شود که می تواند در مواقعی به خاموش شدن ناگهانی کولر نیز بیانجامد. با انجام سرویس به موقع کولر گازی ال جی، از بروز چنین مشکلاتی می توان جلوگیری نمود.

·       خرابی کمپرسور کولر گازی

البته که خرابی و ایراد در کمپرسور کولر گازی ال جی که از اجزای حیاتی کولر می باشد، نیز در خاموش شدن ناگهانی آن سهیم است. اگر کولر گازی شما زودتر از هنگامی که فضا را خنک کند خاموش می شود، کمپرسور احتمالا معیوب است. دلایل رایج بروز چنین مشکلی برای کمپرسور کولر گازی می تواند موارد زیر باشد:

مقدار نادرست گاز (مبرد)، اشکالات برقی، کثیف بودن کولر گازی، یخ زدگی کولر و برفک زدن، گرم شدن بیش از حد کمپرسور

آموزش نحوه تعویض المنت حرارتی ماشین لباسشویی بوش

المنت هیتر یا المنت حرارتی در ماشین لباسشویی بوش (Bosch) وظیفه گرم کردن آب مورد نیاز در فرآیند شستشو و نیز تشخیص دمای مناسب آب از لحاظ اطمینان از گرم بودن آب به قدر کافی برای فرآیند شستشو را بعهده دارد. چرا که در صورت گرم نبودن آب به اندازه کافی، البسه داخل ماشین لباسشویی بصورت موثر و صحیح شسته نخواهند شد. لذا کارکرد صحیح المنت حرارتی در جهت کارکرد صحیح دستگاه بسیار مورد اهمیت است و در صورت خرابی آن باید فورا تعمیر یا تعویض گردد.

نشانه هایی حاکی از معیوب بودن المنت حرارتی وجود دارند که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

ممکن است فیوز یا برق اصلی شما بپرد، لباسشویی بوش کار می کند ولی آب گرم نمی شود و یا برنامه شستشو تمام نمی شود.

در صورتی که المنت حرارتی ماشین لباسشویی بوش نیازمند تعویض است، آموزش گام به گام مراحل این کار در ادامه آورده شده است. با این وجود بدلیل ماهیت الکتریکی آن و لزوم داشتن دانش فنی و الکتریکی کافی برای انجام اینکار، توصیه اکید ما بر سپردن کار به افراد متخصص و دارای صلاحیت است. بنابراین بهتر است با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید.

قطعات و ابزارآلات مورد نیاز:

المنت حرارتی مخصوص که مطابق با مدل ماشین لباسشویی بوش باشد، آچار، پیچ گوشتی مخصوص پیچ ها

تذکرات ایمنی!

پیش از شروع به کار و جهت جلوگیری از هرگونه آسیبی به دستگاه و یا خودتان، از عدم اتصال ماشین لباسشویی به پریز برق مطمئن شوید.

گام اول– درآوردن محفظه جاپودر و کنترل پنل

در این مرحله لازم است تا پنل بالایی دستگاه را جدا کنید. برای اینکار ابتدا پیچ های پنل را که معمولا در پشت دستگاه قرار می گیرند، باز نمایید.

پس از درآوردن پنل بالایی نوبت به پنل جلویی یا پنل کاربری می رسد. برای جدا نمودن این پنل لازم است که محفظه جاپودری را نیز خارج نمایید، زیرا پیچ های نگهدارنده ی پنل در زیر محفظه جاپودری قرار می گیرند. ابتدا محفظه را خارج کرده و سپس به سمت بالا فشار دهید تا کامل جدا گردد. سپس پیچ های پنل را باز نمایید.

گام دوم– درآوردن درب از ماشین لباسشویی بوش

اکنون باید پنل زیرین ماشین لباسشویی بوش را جدا نمایید. پس از آن لاستیک دور درب ماشین را با جدا نمودن کیلیپس نگهدارنده لاستیک از درب دستگاه جدا نمایید. حال لازم است تا قسمت جلویی دستگاه را بهمراه درب آن جدا نمایید. چهار پیچ به بدنه متصل اند که دوتای آنها مربوط به قفل درب می باشند. با باز نمودن این پیچ ها، قسمت مربوطه را از دستگاه جدا نمایید.

گام سوم– تعویض المنت قدیمی

اکنون و پس از جداسازی تمامی قسمت های گفته شده، می توانید المنت حرارتی را در زیر دیگ دستگاه مشاهده نمایید. توصیه می شود که قبل از دستکاری آن، ابتدا عکسی از نحوه اتصال سیم ها تهیه نمایید تا در ادامه به کمک شما بیاید.

پس از بررسی المنت، ابتدا سیم ها و سوکت های ترموستات را جدا نمایید. مهره ای که به المنت متصل است را تا انتها باز نکنید. وقتی مهره تقریبا به آخر پیچ رسید با انتهای پیچ گوشتی می توانید به آن ضربه زده تا المنت آزاد گردد و به راحتی درآورده شود.

گام چهارم– نصب المنت جدید

پیش از نصب المنت جدید، لازم است تا ترموستات را که در داخل المنت قرار میگیرد از المنت قدیمی خارج کرده و در داخل المنت جدید قرار دهید. برای اینکه بتوانید المنت جدید را به راحتی در جای خود در زیر دیگ ماشین لباسشویی بوش قرار دهید، می توانید روی قسمت لاستیکی آن کمی مایع ظرفشویی بمالید. با هل دادن آرام المنت در جای خود و سپس پیچ و مهره کردن آن از سفت بودن و قرارگیری صحیح در جایگاه قبلی مطمئن شوید.

گام پنجم– وصل کردن سیم ها

زمانی که المنت را در جایگاه مناسب خود قرار دادید، نوبت به اتصال دوباره سیم ها و سوکت ترموستات میرسد. در این مرحله با استفاده از عکسی که پیشتر تهیه نمودید، اتصال صحیح سیم ها را انجام دهید.

حال باید تمامی مراحلی را که انجام داده بودید بصورت عکس از سر بگیرید. یعنی ابتدا پنل جلویی و لاستیک دور درب ماشین را در جای خود قرار دهید، سپس محفظه جاپودری و پنل کاربری را بر روی دستگاه جاسازی کنید و نهایتا پنل بالایی را بر روی دستگاه سوار نموده و تمامی پیچ ها را دوباره سفت نمایید.

می توانید ماشین لباسشویی را آزمایش نموده و با روشن کردن آن امتحان نمایید که آیا المنت جدید بخوبی کار می کند یا نه؟ آیا آبی که شستشوی لباس ها با آن انجام می گردد گرم شده است؟

 

آموزش نحوه تعویض واشر دور درب ماشین لباسشویی آاگ

یکی از مواردی که می تواند با نشتی آب از ماشین لباسشویی آاگ در ارتباط مستقیم باشد، واشر یا همان لاستیک دور درب ماشین است که ممکن است به درستی آب بندی نشده باشد. در هنگام شستشو مقدار زیادی آب بر روی لاستیک ریخته شده و آب می تواند از قسمت پایین به بیرون درز پیدا کند و در نتیجه موجب نشتی آب از ماشین گردد.

در این بخش به شما نحوه تعویض واشر دور درب آاگ را آموزش می دهیم تا در صورتی که این بخش از دستگاه شما نیازمند تعمیر یا تعویض بود، قادر به انجام اینکار باشید. مراقب باشید در حین فرآیند هیچگونه آسیبی به دستگاه وارد ننمایید. با این حال اگر فکر می کنید نمی توانید این کار را انجام دهید پیشنهاد می کنیم با مرکز تخصصی  تعمیر ماشین لباسشویی آاگ  تماس بگیرید.

ابتدا ایمنی!

پیش از آنکه کاری را آغاز نمایید، ابتدا دوشاخه ماشین لباسشویی آاگ را از پریز برق بکشید.

مرحله اول– درآوردن پنل ها و محفظه جاپودری

در این مرحله لازم است که ابتدا پنل بالایی را با باز نمودن پیچ های آن که در پشت دستگاه قرار دارند، از بدنه ماشین لباسشویی جدا نمایید. سپس باید پنل جلویی یا همان پنل کنترلی را خارج نمایید. برای اینکار باید ابتدا محفظه جاپودری را از جای خود بیرون کشیده و پس از باز نمودن پیچ های پنل کاربری که در زیر محفظه قرار دارند، پنل کنترلی را نیز از ماشین لباسشویی و بدنه جدا نمایید.

مرحله دوم– درآوردن پنل جلویی و درب

پس از جدا نمودن کنترل پنل، آن را بالای ماشین لباسشویی قرار دهید. در ادامه پنل پایینی را جدا نمایید. یعنی جایی که دریچه ی فیلتر قرار دارد و توسط کیلیپس به جلوی ماشین لباسشویی متصل شده است.

لاستیک یا واشر درب توسط یک کلیپ نگاه داشته شده که باید آن را از دور واشر جدا نمایید. پس از باز نمودن کلیپ، لاستیک یا واشر دور درب را به داخل ماشین فشار دهید تا کنده شود.

پنل جلویی بهمراه درب تنها با چهار پیچ (که دو پیچ متعلق به قفل درب هستند) به بدنه دستگاه محکم شده اند. پس از باز نمودن پیچ ها به آرامی پنل را بهمراه درب از ماشین لباسشویی جدا کنید.

مرحله سوم– درآوردن لاستیک واشر قدیمی

اکنون فضای کافی برای درآوردن واشر قدیمی دارید. بهتر است بدانید که این واشر بوسیله یک فنر نگهدارنده به دیگ وصل شده است. پس از درآوردن فنر واشر آزاد شده و می توانید آن را از دور درب جدا نمایید. به یاد داشته باشید که برای نصب واشر جدید به فنر نگهدانده احتیاج خواهید داشت لذا آن را حفظ نمایید.

مرحله چهارم– جا انداختن واشر لاستیک جدید

اکنون می بایست واشر جدید را به جای واشر قبلی بر روی درب سوار نمایید. برای اینکار کمی نیروی دست لازم است. همچنین بسیار مهم است که سوراخ های تخلیه در قسمت پایین یعنی نزدیک تر به زمین قرار بگیرند. برای جا انداختن بهتر لاستیک می توانید از کمی ماده ی شوینده استفاده نمایید. همچنین حتما سوراخ های تخلیه را مجددا بررسی نمایید تا مطمئن شوید که در موقعیت درستی قرار گرفته اند. سپس فنر را دور واشر قرار دهید.

مرحله پنجم– سرهم بندی دوباره قطعات

در این مرحله تعویض لاستیک درب به پایان می رسد. بنابراین تنها کافی است که قطعات و پنل هایی که به ترتیب از دستگاه جدا نمودید را بصورت معکوس دوباره بر روی ماشین لباسشویی سوار کنید.

 

آموزش نحوه تعمیر یا تعویض شیر برقی در ماشین لباسشویی پاکشوما

اهمیت شیر برقی در ماشین های لباسشویی پاکشوما از این جهت بوده که این قطعه مقدار آب ورودی به ماشین را در حین فرآیند شستشو کنترل می کند. شیرهای برقی بر دو نوع در بازار موجودند: یکی برای آب سرد و یکی برای آب گرم. البته در برخی از ماشین لباسشویی های مدرن پاکشوما فقط یک شیر برقی برای آب سرد وجود دارد. در این نوع از ماشین های لباسشویی، آب گرم مورد نیاز دستگاه از طریق گرم کردن آب توسط هیتر یا گرمکن ماشین تأمین می شود.

یکی از رایج ترین دلایل خرابی شیرهای برقی، یخ زدن آب در داخل آنها و همچنین لوله ها در فصول سرد سال می باشد. این امر بدلیل انبساط آب در حالت یخ موجب ایجاد نشتی در شیرهای برقی و خرابی آنها می گردد. در صورت مشاهده آب جمع شده در زیر و یا پشت دستگاه ماشین لباسشویی پاکشوما، ابتدا لاستیک دور درب را بازرسی نمایید. در صورت سالم بودن لاستیک دور درب، مشکل به احتمال زیاد از شیر برقی ماشین می باشد. همچنین در صورتی که نشتی آب در هنگام مرحله آبگیری اتفاق بیوفتد، حتما ایراد از شیر برقی می باشد.

در صورتی که توانایی تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی را دارید، می توانید با پیگیری آموزش مرحله به مرحله ای که در ادامه برای شما قرار داده شده، مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید. با این وجود در صورت نداشتن توانایی و یا اطمینان از صحت تعمیرات، بهتر است که از خدمات فنی تعمیرگاه های مجاز تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما بهره بگیرید.

وسایل و ابزارآلات مورد نیاز:

شیر برقی جدید، پیچ گوشتی، انبردست

 

ایمنی!

پیش از انجام هرگونه عملیاتی بر روی ماشین لباسشویی پاکشوما، ابتدا حتما دوشاخه دستگاه را از پریز برق بیرون کشیده و سپس مراحل بعدی را پیش بگیرید. در این تعمیر با سیم ها سر و کار خواهیم داشت، لذا ایمنی و پیشگیری از برق گرفتگی بسیار حیاتی است.

مرحله اول– باز کردن پیچ پنل بالایی و دسترسی به شیرها

برای اینکه به شیرهای برقی دستگاه دسترسی داشته باشید، لازم است که ابتدا پنل بالایی را باز کنید. برای اینکار پیچ های پنل را که در پشت دستگاه (در برخی مدلها در کنار) قرار گرفته اند، باز نمایید و سپس پنل را به سمت عقب کشیده و بردارید. با برداشته شدن پنل می توانید شیرهای برقی را مشاهده کنید.

همانطور که گفتیم دو شیر برقی وجود دارد که یکی مربوط به آب سرد است و دیگری مربوط به آب گرم می باشد. معمولا فیلتر شیر برقی آب گرم را به رنگ قرمز می سازند. همچنین ممکن است در برخی مدل ها شیر برقی آب گرم و سرد بهم چسبده باشند. برای اطمینان از وجود نشتی، بهترین کار دست زدن به اطرف شیر برقی می باشد.

 

مرحله دوم– جدا نمودن وخارج کردن شیر برقی معیوب

برای تعویض شیر برقی لازم است ابتدا تمامی اتصالات برقی و آبی آن راقطع نمایید. اتصالات برقی متصل به شیر (دسته سیم ها) را به کمک پیچ گوشتی تخت باز نموده و جدا کنید. به همین صورت شیلنگ های آب متصل به شیر را که توسط بست های فلزی محکم شده اند، باز نمایید. برای اینکار با استفاده از انبردست ابتدا بست ها را باز نمایید و سپس با تکان دادن شیلنگ و کمی زور دست آنها را از شیر برقی جدا نمایید.

در این مرحله لازم است تا شیر برقی را از بدنه دستگاه باز نمایید. برای این کار نحوه اتصال شیر به بدنه را به دقت بازررسی نموده تا نحوه باز نمودن شیر را متوجه شوید. در برخی از مدل ها بوسیله چند عدد پیچ، شیر به دستگاه محکم شده است و در مدل های دیگر روش های مختلف دیگری وجود دارد.

 

مرحله سوم– نصب شیر برقی جدید

در مرحله آخر و پس از باز کردن شیر برقی معیوب، نوبت به نصب شیر جدید می رسد. برای اینکار مراحل قبلی را به دقت و دقیقا به حالت معکوس انجام دهید. ابتدا شیر را در جای خود نصب نمایید و سپس اتصالات آبی و برقی آن را برقرار نمایید. در انتها با جا انداختن پنل بالایی، دستگاه را به حالت اولیه بازگردانید. در صورتی که در انجام هر یک از مراحل با دقت و مراقبت کارها را انجام دهید، هیچ مشکلی نخواهید داشت و ماشین لباسشویی پاکشوما با شیر برقی جدید آماده کار خواهد بود.