آموزش نحوه تعویض قفل درب و گیره قفل درب ماشین ظرفشویی سامسونگ

مکانیزم قفل درب در ماشین های ظرفشویی سامسونگ به گونه ای طراحی می شود، که دستگاه از بسته بودن کامل درب مطمئن گردیده و همچنین امکان باز شدن درب به هنگام شستشو وجود نداشته باشد. حال اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ (samsung) شما دارای ایرادی در قفل درب خود می باشد، مطالب آورده شده در ادامه که به آموزش گام به گام نحوه تعویض قفل درب و گیره آن می پردازد، برایتان بسیار مفید خواهد بود.

مکانیزم قفل درب در ماشین های ظرفشویی سامسونگ تقریباً یکسان است، ولی نوع و چگونگی قرارگیری مجموعه قفل درب متفاوت می باشد. در برخی از مدل‌های ماشین های ظرفشویی سامسونگ، قفل درون درب و در برخی دیگر درون بدنه ماشین تعبیه شده است. با این وجود تعویض قفل درب و گیره تفاوت زیادی ندارد.

در این مطلب نحوه تعویض قفلی که بر روی درب قرار دارد را توضیح خواهیم داد. در صورتی که دارای تخصص و توانایی کافی هستید، می توانید با استفاده از این آموزش، خودتان به تعویض قفل درب اقدام نمایید، در غیر اینصورت بهتر است با مرکز تخصصی تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ تماس بگیرید.

ابزار و قطعاتی که لازم خواهد بود:

قفل درب مطابق با مدل و نوع ماشین ظرفشویی،پیچ گوشتی، انبردست

تذکرات ایمنی!

پیش از اقدام به انجام هر کاری، ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را خاموش کرده و دوشاخه دستگاه را از پریز برق بیرون بکشید.

مرحله اول: درآوردن پنل جلویی درب

در صورتی که قفل بر روی درب سوار است، می بایست پنل جلویی درب را باز کنید. در صورتی که پنل به صورت دو تکه بوده و قفل بر روب تکه بالایی قرار دارد، باز نمودن این تکه به تنهایی کفایت می کند.

مرحله دوم: جدا کردن کابل های پنل

با احتیاط پنل را باز نمایید. لبه های پنل فلزی تیز بوده و ممکن است آسیب ببینید. همچنین با احتیاط سیم ها را درآورید. پس از باز کردن پنل، می توانید قفل درب را ببینید. این قفل معمولا با دو عدد پیچ محکم شده است که لازم است آنها را باز کنید.

مرحله سوم: تعویض قفل درب

اکنون کابل های قفل را با احتیاط خارج کنید و پس از باز نمودن پیچ های قفل، آن را با قفل جدید که می بایست بر حسب نوع و مدل ماشین ظرفشویی شما خریداری شده باشد، تعویض نمایید. در انتها پیچ های قفل را سفت کنید و کابل های برق را دوباره متصل گردانید.

مرحله چهارم: جایگذاری سیم ها و بستن پنل کنترل

در این مرحله سیم های کنترل پنل را دوباره در سر جای خود قرار دهید و سپس پنل کنترل یا پنل جلویی درب را بر روی دستگاه سوار کرده و پیچ های آن را محکم نمایید.

 

در صورتی که چنگک یا گیره قفل درب نیز به تعویض احتیاج دارد، مراحل زیر را  در پیش گیرید:

مرحله اول: برداشتن پنل بالایی

پنل بالایی را درآورید. برای اینکار دو پیچی که در پشت دستگاه قرار دارند و پنل را نگه داشته اند را باز نمایید.

مرحله دوم: درآوردن گیره

پس از جدا نمودن پنل بالایی و درآوردن آن، گیره قابل دسترسی خواهد بود. پیچ های گیره را باز نموده و آن را برای تعویض شدن خارج کنید.

مرحله سوم: جایگزین کردن گیره درب

گیره جدید را به همان شکل گیره قبلی، در جای خود نصب کرده و پیچ های آن را سفت نمایید. سپس پنل بالایی را سر جای خود قرار دهید و پیچ های آن را ببندید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.