۵ مشکل رایج کولرهای گازی

کولر گازی از جمله وسایل پرمصرف هر خانه به شمار می رود که هزینه اولیه نسبتا بالایی دارد. لذا نگهداری و مراقبت از آن، بسیار مهم و حائز اهمیت است. برای اطمینان از صحت کارکرد و نیز افزایش طول عمر مفید کولر گازی، هر چند وقت یکبار، تماس با تعمیرکار کولر گازی جهت سرویس و تعمیر کولر گازی یا اسپیلت امری ضروری محسوب می گردد.

همچنین مواردی وجود دارند که نشانه و دلیل بروز مشکلات آتی بوده و لذا توصیه می شود به محض دیدن این موارد، برای تعمیر و برطرف نمودن ایرادات احتمالی کولر گازی خود اقدام نمایید.

در این مقاله به بررسی 5 مورد از مشکلات رایج کولرهای گازی و راه حل های آنها می پردازیم که انجام آنها برای خود شما نیز امکان پذیر است. با این حال در صورتی که از انجام آنها ناتوانید، یا مشکل کولر گازی شما پیچیده تر می باشد و نیاز به تعمیرکار با تجربه کولر گازی دارید، با متخصصان تعمیر کولر گازی کاراباما تماس حاصل فرمایید.

 

1.    فیلتر هوای کثیف

فیلتر هوای کولر گازی از اجزای مهم آن به شمار می رود که تصفیه ذرات معلق از هوا را انجام می دهد. در صورتیکه سرویس و تمیز کردن به موقع فیلتر هوا انجام نگردد، امکان دارد علاوه بر پایین آمدن عملکرد کولر گازی، به دیگر قطعات نیز آسیب وارد گردد. لذا هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن فیلترهای هوا اقدام کنید.

2.    سرمایش کم کولر گازی

اگر سرمایش یا خنک کنندگی کولر گازی تان پایین است، به این معنی است که مشکلی در فرآیند ساده خنک سازی هوا در داخل سیستم وجود دارد. در ۹۰% موارد، این مشکل یا ضعف در خنک کنندگی، به دلیل نشت گاز مبرد کولر می باشد. در اولین فرصت، کولر خود را بررسی کرده و جهت رفع مشکلات نشتی احتمالی، اقدامات لازم را پیگیری نمایید.

3.    آیا کندانسور به خوبی کار می کند؟

فن بیرونی کولر گازی (AC)، وظیفه انتقال گرمای داخل منزل به بیرون را دارد. در صورتی که این فن به درستی کار نکند، هوای گرم داخلی نمی تواند جایگزین گردد و باعث خواهد شد که کمپرسور بیش از حد گرم شده و سیکل سرمایش کولر گازی مختل شود.

4.    خرابی کنترل الکتریکی

از جمله مشکلات رایج کولرهای گازی، خرابی برد فرمان یا مدار الکتریکی دستگاه است که در صورت وجود ایراد در این جزء، امکان بروز مشکلات متفاوتی برای کولر، از قبیل: خاموش شدن یا طبق برنامه نبودن عملکرد و... می رود.

5.    مراقب کابل ها باشید

ممکن است کولر گازی شما نیز، هر از گاهی بصورت خودکار روشن و خاموش شود. در این حالت اشکال سیم کشی وجود دارد. از لحاظ بالا بودن آمپر مصرفی کولر گازی، این احتمال وجود دارد که با مشکل سیم کشی مواجه شوید. سیمکشی معیوب کولر گازی خیلی خطرناک بوده و احتمال آتش سوزی نیز دارد. جهت نصب کولر گازی خود حتما با تکنسین های متخصص تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.