آموزش نحوه تعویض محفظۀ جاپودری ماشین لباسشویی

بر اثر گذشت زمان، محفظۀ جاپودری ماشین لباسشویی شما می تواند دچار مشکل شده و موجب کارکرد معیوب و حتی کار نکردن ماشین لباسشویی شما گردد. محفظه جاپودری امکان سائیده یا شکسته شدن دارد و همینطور اینکه احتمال تجمع باکتری‌ ها و کپک ها در آن وجود دارد. بنابراین در صورتیکه چندین سال است که از عمر ماشین لباسشویی تان می گذرد و اکنون محفظه جاپودری به مشکل برخورده و یا نشتی دارد، ممکن است زمان تعویض محفظه جاپودری ماشین لباسشویی تان رسیده باشد.

اگر بدلیل رفع نشتی و یا هر دلیل دیگری لازم است محفظۀ جاپودری ماشین لباسشویی تان را تعویض نمایید، به شما توصیه می کنیم که با مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید و تعمیر یا تعویض قطعات حساس ماشین لباسشویی خود را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید. با این وجود مراحل گام به گام نحوه تعویض محفظه جاپودری ماشین لباسشویی در این مطلب به شما آموزش داده خواهد شد که امیدواریم مفید واقع گردد.

 

قطعات و ابزارآلاتی که برای اینکار نیاز خواهید داشت:

محفظه جاپودری، پیچ گوشتی، انبردست

 

برای خرید محفظه جاپودری باید به فروشگاه های لوازم یدکی لوازم خانگی مراجعه نموده و بر اساس برند و مدل ماشین لباسشویی خود اقدام به خرید محفظه جاپودری مناسب دستگاه خود نمایید.

پیش از هر اقدامی لازم است تا از قطع برق دستگاه مطمئن شده و از وارد آمدن شوک به مدارهای الکتریکی و هرگونه خطر برق گرفتگی جلوگیری بعمل آورید. برای این منظور دوشاخه برق دستگاه را از پریز بیرون بکشید.

گام اول– خارج نمودن پنل بالایی و پنل کنترل

در گام اول با باز نمودن پیچ های مربوط به پنل بالایی که در پشت یا کنار دستگاه قرار دارند، دسترسی لازم برای خارج کردن محفظه جاپودری را بدست آورید. پس از باز نمودن پیچ ها، پنل را با بیرون هل داده و از روی ماشین بردارید.

حال محفظه جاپودری را بیرون کشیده و با دست انتهای بخش وسطی آن را فشار دهید تا محفظه از جا خارج شود. لازم بذکر است که در مدل های مختلف ماشین لباسشویی، روش های مختلفی برای این کار وجود دارد.

حال نوبت به پنل کنترل می رسد، غالباً در قسمت محفظه دو پیچ در جلو تعبیه گردیده که باید باز شوند. سپس باید از داخل ماشین لباسشویی، گیره های نگهدارنده پنل را توسط پیچ گوشتی آزاد کرده و بدین ترتیب پنل را خارج نمایید.

گام دوم– در آوردن محفظه جاپودری

برای در آوردن کامل محفظه جاپودری ابتدا بست‌های شیلنگ ها را که به محفظه متصلند، با انبردست باز نمایید و سپس از محفظه جاپودری جدا نمایید. سپس محفظه را خارج کرده و آخرین پیچی که محفظه را به بدنه متصل نموده را هم باز نمایید.

گام سوم– نصب همه چیزها سرجایشان

در این مرحله باید محفظه جاپودری جدید را در جای محفظه قبلی قرار دهید. برای اینکار ابتدا آخرین پیچی که باز کرده بودید را بر روی محفظه جدید سوار نمایید. سپس به ترتیب عکس، تمام مراحل را دوباره انجام دهید. بدین ترتیب ابتدا پنل را سوار کرده و پیچ های جلوی محفظه را سفت نمایید. سپس پنل بالایی دستگاه را دوباره بر روی آن قرار دهید و پیچ های آن را نیز محکم نمایید. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.